Søvn, sover korte lure dagen igennem

26. maj 2009

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Søvn, sover korte lure dagen igennem

Hej Helen,

Nu ville jeg og min mand prøve lykken hos dig. Vi har en dejlig dreng på snart 6 måneder han er sund og rask alt i alt en rigtig guldklump. Vores problem er hans søvn, om dagen sover han ikke mere end 30-45min faktisk næsten aldrig længere end det ovennævnte tid.

Han sover 2-4 gange om dagen af 30-45min, og så vågner han vi har prøvet og få ham til at sove videre men aldrig uden held når han vågner kæmper han kraftigt imod for at undgå og sove videre. om aftenen kan vi bruge op til 1 time måske længere for at få ham til at sove, det er som om at han ikke vil sove han græder/skriger kæmper/stritter imod til han kæmper sig selv træt og derefter falder i søvn når han endelig sover om aftenen vågner han først kl 11-01 får mad og sover videre.

Jeg har lidt svært ved og komme med faste ...

Annonce

... putte tider fordi det kan blive meget forskelligt, da han altid kæmper imod. det er et ondt mønster der gentager sig gang på gang. vi har prøvet og putte ham lidt før end normalt og lidt senere men igen uden held. vi har været hos egen læge, børnelægen, kiropraktor men har altid får svaret..han er sund og rask.

Hvad gør vi forkert, vi bliver begge meget kede af det når han græder så inderligt vi vil som alle forældre kun hans bedste, faktisk græder han også når vi går væk fra ham når vi så vender om og kigger på ham så jubler han. han har meget svært ved og sove og falde til ro han vender og drejer sig konstant.

Spørgsmålet er hvordan kan vi få ham til at sove længere om dagen og være roligere når han skal puttes, for som sagt han kæmper.

Glæder mig til at høre fra dig, på forhånd tusind tak.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Ufrivillig natlig vandladning

Når børn tisser i sengen om natten, så kalder man det ufrivillig natlig vandladning, sengevædning eller Enuresis. Og der kan være flere årsager til at børn tisser i sengen om natten.

1. Arvelighed. Hvis mor og/eller far har tisset i sengen om natten, så er sandsynligheden for at barnet kommer til det større.

2. Hormoner. Det antidiuretiske hormon (ADH) udskilles fra hjernen om natten og skal nedsætte urinproduktionen om natten. Men nogle børn er lidt længere tid...

Læs mere i Babylex

Ammestillinger

Prøv dig frem med forskellige ammestillinger. Du kommer til at bruge mange timer på at amme og derfor er det vigtigt, at du gør dig det så behageligt som muligt.

Det er godt, hvis du kan hvile dig samtidig med at du ammer barnet og det er vigtigt, at du slapper af og ikke spænder i kroppen, hvis mælken skal løbe frit.

Sørg for god støtte til ryg og arme, når du sidder op, så du ikke får spændinger i skuldrene. Sid i en god stol, brug evt. puder i forskellige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Jeg skriver da jeg gerne vil takke dig for dine råd og støtte. Lige da jeg læste dit brev blev jeg ked af det, for jeg ville for alt i verden være en mor, som giver sit barn opmærksomhed nok. Men du havde jo ret :0)

Jeg har fået det godt igen, er begyndt at arbejde og får medicin og går til samtaler ved en psykolog. Det har hjulpet mig meget.

Jeg vil sige 1000 tak til dig for at støtte mig og give mig råd.

Du hører nok fra mig igen

Knus fra mig