Brev:
Mere uro om natten
5. maj 2009
Alder:
5 mdr.
Mere uro om natten
Hej Helen
Tak for dit svar sidst. At vi kom i gang med grød og fik lurene om dagen struktureret lidt bedre gjorde klart en forskel om dagen og nætterne blev lidt bedre. William fik mad ved midnat, kl 3 og om morgenen.
Men nu er den gal igen. Vi var til 5.mnds tjek hos lægen d. 22 april og ødipuslingen lå to vægtkurver over "normalen". Det fik lægen til at foreslå et vi skar måltidet kl 3 om natten væk og at vi bare gav ham noget vand. Du ved sådan for forældrenes skyld.
Det gik også rigtig godt lige derefter og jeg prøvede at sove 4 timer i træk uden at skulle give ham sut og han virkede så rolig i de tidlige morgen timer at vi kunne få ham til at sove videre efter mad kl 6, det har vi ellers aldrig kunnet. Så det var jo ren succes og vi tænkte at nu kunne han snart komme på sit eget værelse.
Men nu er jeg oppe hver time for at give ham sut eller vende ham om fra mave til ryg og jeg har virkelig svært ved at trække hans natmåltid til tidlig morgen.
Tænker at han måske får for meget mad om aftenen og at det er maven der knirker. Han får mos ved 18tiden, 180 ml mme kl 20 og 170 ml mme kl 00.00. Eller måske hans mave ikke kan lide min ovenud lækre kartoffelmos med grønsager.
Tænker også at hele skyldes at han lige er lige er begyndt at kunne trille om på maven og 2 små tænder er brudt igennem.
Tænker også at det kan være at vi vækker ham, når vi vender os i sengen (eller faren måske snorker :0)) og at en tur på hans eget værelse ville hjælpe, selvom vi har droppet ideen igen, fordi de ville give alt for meget renderi.
Eller er det bare en kombination af det hele.
Hvad synes du, skal jeg give ham mad kl 3 igen og/eller lægge ham ind på sit eget værelse?
Tak for svar :0)
Venlig hilsen Martine