Brev:
Sparker dynen af om natten
5. marts 2009
Alder:
7 mdr.
Sparker dynen af om natten
Hej Helen,
Jeg har et par spm. til søvnen.
Maja sparker konstant hendes dyne af når hun sover i tremmesengen om natten. Om aftenen er vi flere gange inde og ligge den over hende og ligeledes om natten, hvis vi er vågne...
Hun har dog knap fået den på før den er af igen. Hvordan kan vi afhjælpe dette? Ved at tage en juniordyne i brug? Hun sover i natdragt, sokker og en langærmet body i øjeblikket. Hun har været lidt forkølet hele tiden den sidste måned, men om det er pga. det ved jeg ikke.
En anden ting er, at hun på det sidste er begyndt og vågne omkring kl 02 om natten, ca. 2 timer efter aftenflasken, og kan ikke falde i søvn igen. Hun skriger ikke, men kan ikke finde ro. Nogle gange går der 1½ time med dette, hvorefter jeg giver hende den tidlige morgenflaske, men altså allerede ved 3.30 -4 tiden. Hun spiser det meste og flader som regel i søvn efter 10 min ekstra roden rundt.
Jeg synes at det er meget tidligt at få endnu en flaske. Selvom hun er vågen op til 1½ time omnatten, så vågner hun som regel igen og vil på kl. 6-6.30 tiden. Hun virker dog hurtigt træt herefter, men forsøger at strække luren til 8.30 - 9 tiden. Er dette en fase eller kan vi gøre noget ved det?
Hun spiser fint ved de 3 skemåltider om dagen og sover samlet 2½-3½ timer i løbet af dagen i sin barnevogn. Jeg giver hende nogle gange lidt ekstra grød når hun kommer ind fra eftermiddagsluren.
Vi overvejer om vi skal skrifte én af aftenflaskerne af MME ud med vælling. Mon det ville hjælpe på søvnen om natten?
Rikke