Brev:
Søvn og skemad
25. februar 2009
Alder:
6 mdr.
Søvn og skemad
Hej Helen,
Vores søn er nu blevet 6 måneder og er 69 cm og 7,8 kg. Han er blevet ammet fuldt indtil han var 5½ måned, hvor vi begyndte at give ham grød.
Han spiser nu 2 gange om dagen - grød formiddag + frugtmos enten som topping eller dessert og om eftermiddagen får han grønsagsmos eller grød med grønsagsmos alt efter, hvad han vil spise. Derudover ammer jeg ham fortsat og jeg har rigeligt med mælk.
Han står op imellem 05.30-06.30, hvor han bliver ammet og er oppe og frisk indtil kl. 08.00/08.30,hvor han ofte sover en lille lur på 30-45 min. Ammes, så får han formiddagsmad + ammes og sover middagslur på ca.2,5-3 timer er opppe i 2,5- 3 timer ammes og sover så igen 2-2,5 timer om eftermiddagen, hvor han får eftermiddagsmad + ammes. Så snupper han ofte en lille lur hen imod aftenen og efter aftensbad og hygge + amning sover han imellem 19.30-20.00. Han vågner omkring midnat for at spise og sover så max. 3.5 timer for at bliver ammet igen og herefter kan han godt finde på at vågne igen med 1,5 - 2 timers interval for at spise eller blive lagt til for så at ligge sig til at sove gerne med brystet i munden...
Vi er efterhånden temmelig slidte og længes efter en mere sammenhængende nattesøvn og savner derfor gode råd til dette.
Jeg synes det måske er lidt tidligt at introducere endnu et måltid, da han ikke spiser fulde portioner endnu.
Er det fordi han er sulten eller hvad?
Kærlig hilsen
Camilla