Brev:
Søvn dag og nat - 5 mdr.
8. december 2008
Alder:
5 mdr.
Søvn dag og nat - 5 mdr.
Hej Helen
så er jeg her igen med et par spørgsmål ...:-)
Vores dejlige Matthes der har det rigtig godt, er dog begyndt at lave om på sin søvnrytme.
Han er begyndt, at kunne være længere oppe fornemmer jeg. han har altid kun kunne holde 1 time til 1 1/2, også skulle han puttes til lur. men nu kan han, nogle gange virke frisk i mere end 2 timer.
Desuden er han begyndt, på at vågne en halv time efter han er blevet puttet til sin formiddags lur :-( normalt har han kunne sove mellem 1 1/2 time til 3 timer. jeg forventer ikke, at han skal sove 3 timer mere, meen 1 1/2 time tænker jeg, han bør kunne tage?
Hvordan får jeg ham til at sove videre, når han vågner efter en halv time? lige nu vipper og vipper jeg :-) men tænker, at det er en dårlig vane, eller er det bare en fase han skal vippes ud af :-)?
hvis jeg tager ham op, er han tydligvis træt stadig.
Hvor meget kan jeg forvente, at han skal sove nu? han er 5 mdr. og har altid haft et godt sovehjerte, og sove lidt mere end andre børn :-)
Han har desuden, de sidste par aftener været meget ked af det, når han skulle sove. han har ellers altid været rigtig god at putte til aften.
Han er blevet puslet, ammet og sunget for også er han enten faldet i søvn, eller ligget og snakket og hygget i et stykke tid. Men de sidste par dage har han grædt i en halv til en hel time. det virker nærmest som om han gør det mekanisk... altså ikke sådan rigtig bevidst, men nærmest som om han går i selvsving, hvis man kan sige det....
Kan vi gøre noget anderledes der?
Vi sidder ved siden af ham og holder på ham, sysser og taler roligt. hvis han bliver ved tager vi ham op og beroliger også ned igen....
Også lige et ekstra spørgsmål.
Han skal vaccineres her d. 17. hvad kan vi forvente af reaktion på den?
Kærligt Lea