Urolig om natten - 5 mdr.

20. november 2008

Kategori:
Alder:
5 mdr.

Urolig om natten - 5 mdr.

Hej Helen.

Ja så skriver jeg igen:D

Valdemar er begyndt at sove uroligt om natten og det går virkelig ud over vores søvn. Han bliver puttet mellem 21 og 22 (sjældent 23) alt efter hvornår han er træt og gider sove. så sover han ca. 3 timer hvorefter han vågner hver 1½.-2. time og smågræder, indtil vi står op ved 8-9 tiden.

Jeg plejer at lægge ham til brystet fordi det får ham til at falde i søvn igen. Nogle gange kan jeg mærke at han bare bruger mig som hyggesut, men vi orker simpelthen ikke at bruge ½-1 time på skrigeri om natten og jeg kan heller ikke sige på forhånd om han er sulten eller bare skal sutte for at falde i søvn igen.

Please ...

Annonce

... sig det bare er en fase og går over når han bliver bedre til at spise grød (har vist skrevet til dig at vi er begyndt at give ham majsgrød hver middag)!!!!! tror du det vil hjælpe at ligge ham ind i et andet værelse, så han ikke kan lugte (dufte:) mig når han vågner?? eller er der andre fif for at vi alle tre kan få mere søvn?

Det undrer mig også at han er begyndt at græde når han vågner... normalt plejer han bare at rode rundt og det vågner jeg så ved og lægger ham til.

Kan det også passe at han er ved at regulere sin søvn om dagen?? han sover slet ikke som han plejer og i meget kortere tid..

Glæder mig til dit svar.

Venlig hilsen
Maibrit

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Børn i bilen

Der er fem gode huskeregler, når du skal transportere dit barn i bilen:

1. Det er vigtigt at barnets autostol passer til både barn og bil. Tag derfor både barn og bil med, når du køber autostol.

2. Sørg for at autostolen sættes korrekt fast. Følg brugsanvisningen og stram selerne så godt til som muligt, så stolen er godt fastspændt til sædet i bilen.

3. Vælg bagudvendt autostol så længe som muligt. Det er mest sikkert for barnet.

4....

Læs mere i Babylex

Vådservietter baby

Mange familier synes, det er praktisk at bruge vådservietter, når barnet f.eks. skal skiftes eller lige skal have tørret sine fingre.

Vådservietter kan dog indeholde parfume og miljøbelastende stoffer, som kan give dit barn allergi. Undgå derfor vådservietter med parfume- eller aromastoffer i indholdsdeklarationen.
Gå efter vådservietter, der er svanemærket med Svanemærket, eller med Astma Allergi Danmarks Blå Krans eller Allergy Certified.

Overvej også, om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder