Brev:
Urolig om natten - 5 mdr.
20. november 2008
Alder:
5 mdr.
Urolig om natten - 5 mdr.
Hej Helen.
Ja så skriver jeg igen:D
Valdemar er begyndt at sove uroligt om natten og det går virkelig ud over vores søvn. Han bliver puttet mellem 21 og 22 (sjældent 23) alt efter hvornår han er træt og gider sove. så sover han ca. 3 timer hvorefter han vågner hver 1½.-2. time og smågræder, indtil vi står op ved 8-9 tiden.
Jeg plejer at lægge ham til brystet fordi det får ham til at falde i søvn igen. Nogle gange kan jeg mærke at han bare bruger mig som hyggesut, men vi orker simpelthen ikke at bruge ½-1 time på skrigeri om natten og jeg kan heller ikke sige på forhånd om han er sulten eller bare skal sutte for at falde i søvn igen.
Please sig det bare er en fase og går over når han bliver bedre til at spise grød (har vist skrevet til dig at vi er begyndt at give ham majsgrød hver middag)!!!!! tror du det vil hjælpe at ligge ham ind i et andet værelse, så han ikke kan lugte (dufte:) mig når han vågner?? eller er der andre fif for at vi alle tre kan få mere søvn?
Det undrer mig også at han er begyndt at græde når han vågner... normalt plejer han bare at rode rundt og det vågner jeg så ved og lægger ham til.
Kan det også passe at han er ved at regulere sin søvn om dagen?? han sover slet ikke som han plejer og i meget kortere tid..
Glæder mig til dit svar.
Venlig hilsen
Maibrit