Brev:
Stadig en del natteroderi trods dræn
11. november 2008
Alder:
7 mdr.
Stadig en del natteroderi trods dræn
Kære Helen.
Nu er "B" 7½ mdr. gammel og han har lige fået lagt dræn i ørene. De fandt ud af at der var gået betændelse i, så han har været på pencillin og øredråber. Men han er blevet en meget gladere dreng og det er super skønt!
I starten havde det også hjulpet med søvnen om natten, men nu er vi tilbage i samme spor - han vågner RIGTIG mange gange... han er ikke sulten for vi tilbyder flasken. Han er begyndt at spise noget mere og flasken er han også begyndt at tage igen - så appetitten er kommet igen. Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor han ikke sover bedre om natten.
Om dagen sover han lidt bedre.
Vi står op nogle gange kl. 06.00 og andre gange kl. 07.00.
Når vi står op kl. 06.00 spiser han kl. 07.00 skemad og står vi op kl. 07.00 får han skemad kl. 08.00. Han bliver puttet efter 2 timers vågenhed, hvilket jeg egentlig ikke syntes er ret længe han er vågen... er det normalt at han ikke er vågen længere tid? han sover lure på omkring 30 min, eller 1½ timer eller nogle gange 3 timer. han sover som regel 2 - 3 lure om dagen - er det for meget - er det derfor han ikke sover så godt om natten?
Er det for tidligt han spiser skemad? nogle gange spiser han flasken kl. 04.30 eller 05.00. Jeg kan jo ikke holde ham vågne længere da han bliver pylret og er mega træt....
Umiddelbart er der stadig ikke en fast rytme - tidspunkterne skifter fra dag til dag alt efter hvornår han står op og hvor længe han sover osv. så jeg har hele tiden ikke kunnet forstå at man kan holde en fast rytme, når man ikke ved hvornår de står op og sover og vil spise osv....
Hen sidst på eftermiddagen og først på aftenen bliver han mere og mere pylret og irritabel... kan man ændre det? han bliver sådan selvom han får en powernap sidst på eftermiddagen...
Jeg gad virkelig godt får en ordentlig rytme i gang med sovning og spisning - det er bare så svært for når han ikke sover om natten, så vil der jo aldrig komme en fast rytme... gid han dog bare snart ville sove igennem...!!
Ps. han har endnu ikke fået tænder - kan det være det der holder ham vågen for nu er ørene jo i orden... er der nogle symptomer man kan kigge efter når der er tænder på vej?
jeg ser endnu engang frem til dit svar :-)
Et sidste spørgsmål ang. skemad - jeg syntes det er svært at blive ved med at finde på noget nyt til morgenmad og middagsmad - han får havregrød og fuldkornsgrød til morgenmad og det er som regel pulverform og hirse og fuldkornsgrød til middag i pulverform, nogle gange kartofler, andre gange yougurt, og frugtmos - men har du forslag til noget nyt og spændende?
Med venlig hilsen
B´s Mor.