Stadig en del natteroderi trods dræn

11. november 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Stadig en del natteroderi trods dræn

Kære Helen.

Nu er "B" 7½ mdr. gammel og han har lige fået lagt dræn i ørene. De fandt ud af at der var gået betændelse i, så han har været på pencillin og øredråber. Men han er blevet en meget gladere dreng og det er super skønt!

I starten havde det også hjulpet med søvnen om natten, men nu er vi tilbage i samme spor - han vågner RIGTIG mange gange... han er ikke sulten for vi tilbyder flasken. Han er begyndt at spise noget mere og flasken er han også begyndt at tage igen - så appetitten er kommet igen. Men jeg forstår simpelthen ikke hvorfor han ikke sover bedre om natten.

Om dagen sover han lidt bedre.

Vi står op nogle gange kl. 06.00 og andre gange kl. 07.00.

Når vi står op kl. 06.00 spiser han kl. 07.00 skemad og står vi op kl. 07.00 får han skemad kl. 08.00. Han bliver puttet efter 2 timers vågenhed, hvilket jeg egentlig ikke syntes er ret længe han er vågen... er det normalt at han ikke er vågen længere tid? han sover lure på omkring 30 min, eller 1½ timer eller nogle gange 3 timer. han sover som regel 2 - 3 lure om dagen - er det for meget - er det derfor han ikke sover så godt om natten?

Er det for tidligt han spiser skemad? nogle gange spiser han flasken kl. 04.30 eller 05.00. Jeg kan jo ikke holde ham vågne længere da han bliver pylret og er mega ...

Annonce

... træt....

Umiddelbart er der stadig ikke en fast rytme - tidspunkterne skifter fra dag til dag alt efter hvornår han står op og hvor længe han sover osv. så jeg har hele tiden ikke kunnet forstå at man kan holde en fast rytme, når man ikke ved hvornår de står op og sover og vil spise osv....

Hen sidst på eftermiddagen og først på aftenen bliver han mere og mere pylret og irritabel... kan man ændre det? han bliver sådan selvom han får en powernap sidst på eftermiddagen...

Jeg gad virkelig godt får en ordentlig rytme i gang med sovning og spisning - det er bare så svært for når han ikke sover om natten, så vil der jo aldrig komme en fast rytme... gid han dog bare snart ville sove igennem...!!

Ps. han har endnu ikke fået tænder - kan det være det der holder ham vågen for nu er ørene jo i orden... er der nogle symptomer man kan kigge efter når der er tænder på vej?
jeg ser endnu engang frem til dit svar :-)

Et sidste spørgsmål ang. skemad - jeg syntes det er svært at blive ved med at finde på noget nyt til morgenmad og middagsmad - han får havregrød og fuldkornsgrød til morgenmad og det er som regel pulverform og hirse og fuldkornsgrød til middag i pulverform, nogle gange kartofler, andre gange yougurt, og frugtmos - men har du forslag til noget nyt og spændende?

Med venlig hilsen
B´s Mor.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Fisk og børn

Det er vigtigt at børn tilbydes fisk. Gerne flere gange om ugen, det vil sige næsten hver dag til frokost og et par gange til aftensmad.

Det er vigtigt at børn tilbydes forskellige typer af fisk. De fede fisk er især laks, sild og makrel. De mere magre fisk er skrubbe, rødspætte, sej og torsk. Fisk er rige på næringsstoffer som D-vitamin, selen og omega-3-fedtsyrer, som er meget vigtige for udviklingen af barnets hjerne.

Er dit barn mellem 0-14 år, er det vigtigt,...

Læs mere i Babylex

Bug Buster

Bug Buster er en metode til at fjerne hovedlus. Joanna Ibarra fra den velgørende organisation Community Hygiene Concern i London har udviklet denne metode og princippet i i Bug Busting er, at du i en og samme arbejdsgang får tjekket for hovedlus og også får fjernet lusene.

Metoden bygger på viden om lusenes adfærd og udvikling og på benyttelse af tættekam, almindelig shampoo og hårbalsam. Behandling med insekticider er således overflødig.

Du kan købe "Bug Buster"...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen..

Jeg er så glad for du ikke er længere end et tryk på powerknappen væk... tak for din brevkasse!!

Jeg har virkelig brug for dine råd og viden.

Hilsen
Thilde, mor til Louie 7 måneder