Brev:
Totalt nattekaos!
3. november 2008
Alder:
6 mdr.
Totalt nattekaos!
Hej Helen,
Nu troede vi lige, at vi havde fået Rasmus på 6 mdr. til at sove noget bedre om natten, MEN ...
Nej, nej, nej - det blev bare endnu værre.
Da han var ca. 5 1/2 måned gammel fik han en ny og større seng (en junior seng) så der var plads til at han kunne vende sig fra side til side i søvne uden at støde imod siderne hele tiden. Og da vi fik forsynet den med en 'tæppe-rand' hele vejen rundt, så han ikke lå og 'for vild' i den store seng om natten, sov han super fint i 2-3 nætter.
Med herefter er det blevet helt galt. For første gang i sit liv græder han om natten og kan slet ikke finde ro. Vi har aldrig før måtte tage ham op om natten før, for at trøste ham, men har altid kunnet putte ham igen i sengen. Men det er vi nødt til nu.
Dynen bruger han meget energi på at sparke af, og giver vi ham den på, når han vågner, græder han endnu mere og sparker den straks af.
Og så om dagen er hans søvnmøster blevet meget uregelmæssigt i modsætning til før. Nu kan hans formiddags & eftermiddagslure variere fra alt fra en halv time til 2 1/2 time. Også om dagen er han blevet sværere at putte, og han er ikke til at få til at sove igen, hvis han først er vågnet.
Hvad pokker gør vi??? Vi er ved at være meget søvnige forældre og vil så gerne hjælpe ham...
Mange hilsener fra
Lene
Facts:
Rasmus spiser grød og frugt eller mos som morgenmad, frokost og aftensmad. Han bliver ammet tidlig morgen, om eftermiddagen og om aftenen inden han skal i seng. Han bliver aldrig ammet i søvn, og har aldrig gjort det. Nå jo - altså om morgenen, når han får tidlig morgenmælk. Der sover han jo videre bagefter til kl. ca. 7-8.
Han bliver puttet ca. kl. 20 efter putteritual og har en dejlig lille 'sovehest' i sengen, som han putter sig med.
Han bruger sut, når han skal sove. Men vi kan hverken putte ham nu med eller uden sut.