Brev:
Alt for mange timer i en dag
31. oktober 2008
Alder:
5 mdr.
Alt for mange timer i en dag
Hej Helen.
Min datter er nu 5mdr og vejer 9kg og er 65cm. Hun vejede 3 da hun blev født og har hele tiden haft god appetit. Hun trives og udvikler sig fint og med masser af smil og grin. Jeg giver hende bryst og er lige startet med grød 1 gang om dagen.
Men... det er som om hun mener døgnet har for mange timer. Om natten sover hun ca 11 1/2 time med et par amninger i mellem. Og det er jo dejligt. Men om dagen sover hun 3 x 30min. Er vågen ca 2 timer af gangen. Altså bliver klokken kun 15/15.30 når hun har sovet sin - i følge hende - sidste lur. Der er så alt for lang tid til jeg ku tænke mig hun går i seng v 19./19.30-tiden.
Prøver jeg at tvinge en 4.lur igennem bliver hun meget ked af det. Hun gnider øjne og er tydeligt træt, men kan/vil ikke falde til ro. Hun sover alle lure i barnevognen ude/inde.
Lod jeg hende gå i seng efter 3.lur som hun vil, så rykker hendes natperiode jo sig hele tiden...så hun tilsidst ender med at stå op kl. 3 om natten. Det er jeg bestemt ikke interesseret i. Men det virker synd at holde hende vågen fra 15-19 når hun allerede er træt kl 17.
Prøver nu at holde aktivitetsniveauet i bund her...men hun er stadig dødtræt og falder tit i søvn v brystet når vi går i soveværelset.
Grøden får hun inden 2.lur i håb om at den kan vare lidt længere. Indtil videre er der dog ingen ændring, men der ryger jo heller ikke så meget ned endnu. Måske en halv-hel dcl.
På forhånd tak for dit svar.
Line