Skal jeg vække hende?

20. oktober 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Skal jeg vække hende?

Hej..

Jeg er i tvivl om jeg skal vække min datter på 8 mdr. om morgen, hun vågner imellem 8 og 8.45. og så kan hun ikke nå både at få morgenmad og formiddagsmad. Hun er klar til at blive puttet igen kl.10 hun mener dog ikke selv hun er træt hun leger og "snakker" helt vidt, men ved at så snart jeg ligger hende i banevogne så bliver hendes øjne meget små og inden længe så sover hun.

Hun tagder 2 til 3 timer og så får hun frokost lidt forskellig mellem 12 og 13 og ud og sove igen ved 14 tiden og tager igen 2 til 3 timer. nogle dage kan hun have brug for en lille lur ved 17 - 18 tiden vi spiser ca ved 18 -19 tiden kommer i seng ved 19.30 - 20 tiden. Jeg ammer hende ved 23 tiden og hun vil gerne have noget igen ved ...

Annonce

... 3-4-5 tiden lidt forskellig. nogle gange 2 gang om natten (skal have vænnet hende fra men skulle lige have overstået en feire til egypten). Hun vågner ved 6 tiden, men så kan jeg ligge hende om på siden og så sover hun videre og igen ved 7 tiden kan igen ligge hende om på siden og så sover vi igen, nogle gange tager jeg hende over til os kl 6.og så sover vi videre.

Skal jeg stå op med hende før selvom hun ikke er helt klar, plejer at vågne og "snakke" på den måde får hun jo en god morgen, men det er måske et spørgsmål om at vende hendes rytme, syntes hun sover meget, hun er en meget glad og levede pige.

vil gerne have en mad og sove plan da hun har ændret sig siden sidst

Håber det gir mening
Venlig hilsen Charlotte

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Honning

Honning frarådes til børn under 1 år. Honning indeholder bakteriesporer og kan være infektionskilden vd spædbarnsbotulisme.

Botulisme er en sjælden sygdom, som skyldes et toksin (en forgiftning) dannet af den en sporedannende bakterie Clostridium Botulinum. Sporerne findes i omgivelserne, de er hårdføre og kan tåle kogning i flere timer.

Voksne og større børn bliver ofte ikke syge, da vores bakterieflora i tarmsystemet er anderledes. Men hos spædbørn medfører...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Ja, så er det mig igen…..Tusind tak for dit svar og mange brugbare råd til min søns dagsrytme og nattesøvn. Vi vil straks gå i gang!

Kari, mor til dreng på 6 måneder