Brev:
For lidt søvn og putning
8. oktober 2008
Alder:
7 mdr.
For lidt søvn og putning
Hej Helen.
Jeg er i tvivl om vores datter på 7½ måned sover nok.
Hendes mønster ser sådan ud:
Vågner imellem kl. 6.30 og 8.00.
Er vågen et par timer og får en flaske og falder i søvn på armen. Efter et par minutter bærer vi hende ud i barnevognen. Her sover hun nogle gange et par timer, men rigtig mange gange vågner hun efter ½ time. Vi har prøvet at lade hende ligge, men hun falder ikke i søvn igen, heller ikke hvis hun får sutten. Vi har også prøvet at gå en lang tur. Engang imellem falder hun i søvn igen på turen, men hun sover kun i 10-15 min og så vågner hun igen.
Derefter er hun vågen nogle timer og vi får hende så igen til at sove med en flaske.
For det meste sover hun kun i 30 min igen og vi prøver igen som om formiddagen at få hende til at sove videre.
Nogle gange sover hun altså kun 1 times tid i løbet af en hel dag.
Hun går i seng ved. 20.30 tiden og sover til kl. 6.30-8.00. Hvor hun får flaske 1-2 gange om natten.
Får hun nok søvn og hvad kan vi gøre for at få hende til at sove mere?
Hvis hun får lov at ligge i barnevognen begynder hun at lege med fluenettet eller lign. og ligger og pludrer.
Vi vil også gerne lære hende at falde i søvn uden flasken i munden, men det er nærmest umuligt. Hun holder nærmest fest i stedet for at slappe af når hun bliver lagt. Vi har prøvet at ligge hende lige inden hun sover, men hun vågner helt op når vi ligger hende.
Om aftenen har vi prøvet at ligge hende i sengen og det kan lade sig gøre at få hende til at sove ved at give hende sutten og mælk en masse gange. Efter en time falder hun som regel i søvn. Vi syntes bare 1 time er lang tid, når hun heller ikke får meget søvn i løbet af dagen.
Hvordan får vi hende til at sove mere og hvordan får vi hende vænnet til selv at falde i søvn??
På forhånd tak.
Med venlig hilsen
Pigelils mor