Brev:
Falde i søvn ved bryst - 8 mdr.
1. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Falde i søvn ved bryst - 8 mdr.
Hej Helen.
Vores søn er nu 8 1/2 måned. han skal starte i dagpleje om 14 dage. Han er en meget aktiv dreng, alt skal undersøges og der er aldrig ro over ham. Han sover meget lidt om dagen uden at blive pylret, men sover godt om natten.
Mit problem er at han altid kun har villet falde i søvn ved mit bryst, som også er det eneste sted han kan finde ro. Han spiser, blunder hen hvorefter jeg så trækker brystet ud når han ikke spiser mere og kun bruger mig som sut, og putter ham så. Hvis han så vågner ved putning kan han ikke sove videre, kan ikke falde i søvn af sig selv. Han græder voldsomt og mosler rundt.
Har prøvet alt det som egen sundhedsplejerske anbefaler, vippe barnevogn, nusse ham, lægge en hånd på maven osv men intet hjælper. Proceduren er den samme ved putning til natten. Har her prøvet med en kold tyrker. Gav ham bryst, puttede ham og sagde godnat. Og så startede skrigeriet. Gik ind til ham hver 5. min., mor og far på skift men intet hjalp. Moslede bare rundt i sengen og var dybt ulykkelig. Efter 1 time blev vi enige om at det var synd, lagde ham til bryst og så sov han.
Vil gerne lære ham at falde i søvn af sig selv, især nu hvor han skal i dagpleje. Han bruger ikke sut, tror den ville ha været en stor hjælp. Sutteflaske har heller ikke hans interesse. Hvad gør vi?