Weekendtur for mor og far

26. februar 2008

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Weekendtur for mor og far

Hej Helen.

Tak for det fine svar angående mad og dagsrytme.

Hun har flere gange denne uge sovet fra 21-22 og til kl 05-06 uden at spise om natten!!!

Hurra :-) luksus luksus

Men hun er stadig ikke sulten om morgenen. Der kan stadig gå 2-3 timer før hun spiser mme efter hun er stået op. Jeg plejer at give hende flasken sovende på vej ud til hendes første lur. Er det ok at gøre det? Jeg kunne også prøve med grød som du foreslår i dit forrige svar, men hvis jeg serverer det kl 06 er hun ikke sulten, og kl 08 er hun for træt?

Et andet spørgsmål. Min mand og jeg er blevet tilbudt en forlænget weekend til Milano med hans arbejde (fra fredag morgen-mandag morgen). Det er i slutningen af ...

Annonce

... april hvor Freja er 8 1/2 måned gammel. Vi har sagt ja tak og fundet en barnepige som Freja er vild med, trods det at hun kun har passet hende en gang.

Er det for tidligt for Freja? Vil hun føle sig svigtet når vi er afsted? Vi kan jo ikke forklare hende, at vi kommer hjem om et par dage. Jeg tænker at Mille (barnepigen) skal komme ofte i april, så Freja bliver mere tryg ved hende, og så Mille kommer til at kende Frejas rytme. Har du nogle gode råd til hvordan vi ellers skal tacle denne tur? Det kniber lidt med romantikken når man får en lille, så det kunne være dejligt at komme afsted sammen, og være kærester igen. Men puha at undvære Freja en hel weekend.......

Kærlig Hilsen
Kristina

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Tvillinger og trillinger

Du er berettiget til børnetilskud, hvis du føder tvillinger og trillinger. Du får også automatisk udbetalt børnetilskud, hvis du har adopteret flerlinger. Du kan få børnetilskud til og med det kvartal, hvor dine børn fylder 7 år.

Tal også med din sundhedsplejerske om muligheden for at komme med i en gruppe for mødre/fædre med flerlinger. Det kan være rigtig rart at møde ligestillede, drøfte de forskellige glæder og udfordringer, som børn giver, og rigtig mange har også stor glæde...

Læs mere i Babylex

Colostrum (råmælk)

Colostrum er navnet på den mælk der dannes i brystet umiddelbart efter fødslen. Dette kaldes også råmælk og alle kvinder vil danne råmælk, også selvom de føder for tidligt.

Råmælken er meget proteinrig og indeholder antistoffer som er med til at bekytte barnet mod sygdomme og beskytte imunforsvaret. Antistofferne beskytter mod sygdomme ved at beklæde tarmsystemet indvendigt, så bakterier mv. trænger ind i tarmen.

Colostrum er fed og gullig. Den kommer i små...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak igen for dine altid gode råd!! Herhjemme er du "Hende net-fidusen med de gode råd", som min mand kalder dig med stor veneration - hehe ;)

Hilsen familien fra Frederiksberg