Brev:
De første tænder og lidt om eftermiddagsmad og aftengrød
17. februar 2016
Alder:
7 mdr.
De første tænder og lidt om eftermiddagsmad og aftengrød
Kære Helen
Vi har nu set de første tre tænder på vores dreng på 7,5 mdr. De kom alle tre indefor en uge, hvor han samtidig var ramt af en slem forkølelse, og vi er nu i gang med tandbørstningen.
Men hvordan er det med det, når han får flaske ved midnat? Han får børstet tænder efter morgenmaden og inden han bliver lagt i seng ved 19.30-20.00-tiden. Skal han så have børstet igen efter natflasken? Hvis jeg af en eller anden grund spiser eller drikker efter jeg har børstet tænder om aftenen, så børster jeg gerne mine tænder igen.....
Derudover, så vil jeg høre hvad der er passende som snacks til en baby i den alder. Ofte går der et par timer fra han vågner fra lur til det er tid til aftensmad. Han får derfor et eller andet. I starten var det frugtmos, men nu kan han sidde med stykker af blød frugt selv. Men hvor meget mad ska der være i det måltid hvis han skal holde et par timer, men ikke være for mæt til aftensmaden? Jeg har af og til suppleret med en halv skive rugbrød eller en halv bolle med smøreost eller et par ristede rugbrødsstænger eller lignende. Er der andet jeg kan give?
Og så aftengrød, som jeg læser at nogen giver. Hvad er grunden til det? Og bliver det ikke for meget mad på ret kort tid? Måske det er mest til børn der går sent i seng eller? Min dreng vågner ofte lidt før kl. 16, bliver skiftet og får eftermiddagsmad, vi spiser 17.45/18.15 ca., og så kommer han i seng 19.30-20.00, hvor han får flaske. Kan ikke rigtig se hvor der skal klemmes grød ind.
Hilsen