Sødmælk i stedet for modermælk?

2. august 2011

Alder:
6 mdr.

Sødmælk i stedet for modermælk?

Hej Helen,

Jeg er lidt forvirret over det med modermælkserstatning / sødmælk. Hvorfor det er, at man skal blive ved med at bruge modermælkserstatning i stedet for sødmælk i grød og mos?

Vores datter er snart 7 mdr., og hun vil ikke have modermælkserstatning af flaske, så det er udelukkende til grøden vi bruger det.

Hun er en lille pige, hun vejer 6,1 kg., og jeg vil gerne give hende så energitæt en kost som muligt. Jeg var til kontrol på Rigshospitalet med hende i dag (hun blev opereret for gastroskise efter fødslen), og kirurgen sagde, at vi ...

Annonce

... endelig bare kunne bruge sødmælk og fløde i hendes mad, men det strider imod det, jeg kan læse andre steder. Jeg har tidligere skrevet og spurgt dig, om vi kan udskifte modermælkserstatning med sødmælk i hendes grød, og der svarede du, at det stadig skal være modermælkserstatning.

Jeg veksler mellem at putte smør, olivenolie og hørfrøolie i hendes mad. Hun kan bedst lide smør, men kan det ikke blive for meget mættet fedt, hvis det altid er smør jeg tilsætter? Især når hun også begynder at få mælk?

Tak for nogle gode svar!

Hilsen
Den frusterede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Downs syndrom

Downs syndrom er også det man kalder trisomi 21 eller mongolisme.

Alle gravide tilbydes i dag en undersøgelse af risikoen for Downs syndrom hos fostret. Kvinder kan på baggrund at denne undersøgelse vælge om de vil have en abort. Det betyder at antallet af børn født med downs syndrom er faldet meget de sidste år.

Børn med Downs Syndrom er ligeså forskellige, som alle andre børn er det og derfor er nogle mere påvirkede af deres kromosomfejl end andre. Som forældre...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for din altid varme og kærlige måde at gribe udfordringerne an på - det er helt rigtig for mig!
Jeg nyder både dine personlige svar til mig, men bestemt også de svar du giver til andre.

Tak,
Mor til pige på 15 måneder