Brev:
Morsyge, pasning og sødmælk
5. marts 2008
Alder:
6 mdr.
Morsyge, pasning og sødmælk
Hej Helen.
Tak for dine tidligere svar ang Lucas.
Lucas er nu 6 mdr. og en frisk og aktiv dreng. Han vejer nu 10,5 kg og er 78 cm lang.
Jeg synes her på det sidste han er blevet mere bevidst overfor folk. Hvilket jo er godt nok. Han er også ved at blive noget morsyg. Før kunne han sagtens ligge selv eller sidde selv i skråstolen, men det går ikke lige pt. Lige så snart han opdager jeg er væk så græder han. Ja han græder når han ser jeg går ud af rummet... Det er lidt hårdt at han hele tiden vil være på arm, da han jo er en ret tung baby og bære rundt på.
Så mit spørgsmål er: Hvordan skal vi forholde os til det? Og er der noget vi kan gøre for at komme godt igennem denne periode?
Vi får i morgen besøg af Lucas farmor som skal være her i 6 dage - Lucas kender hende ikke særlig godt, da vi bor i England. Hun har tilbudt at passe ham hvis mig og min mand vil ud alene en aften. Det har jeg det bare ikke særlig godt med. Især ikke som han har det nu. Og nok også fordi jeg har et lidt anstrengt forhold til svigermor... Er det ikke okay og sige nej? Grunden til hun gerne vil er fordi min mor har passet ham hvor vi var ude - men min mor kender ham også meget bedre da de har været meget sammen.
Hvornår skal man begynde at bruge sele i barnevognen? Lucas kan ikke selv sætte sig op endnu, men han forsøger..
Nu hvor han er 6 mdr må han jo også få mere varrieret kost. Tænkte på om han må få lidt sovs til hans aftensmad? Han får grønsagsmos med kødbolle, torskerogn osv. Hvis ja, hvilken sovs er så bedst?
Hvornår må de begynde at drikke sødmælk? Nogen siger 6 mdr andre 9 mdr...
Det var det i denne omgang.
Håber du kan finde rundt i det - tak for en god brevkasse.
Hilsen Pernille