Brev:
Manglende vægtøgning - 6 mdr.
11. februar 2004
Alder:
6 mdr.
Manglende vægtøgning - 6 mdr.
Jeg har et spørgsmål om vægt.
Jeg har en søn på 6 1/2 mdr. Han har i en periode ikke taget nok på, hvilket vi fandt ud af da han var 4 mdr.
Vi begyndte med grød (han ville ikke tag en flaske) som han er glad for og han tog så på igen. Jeg har været til børnelæge med hans vægtproblem to gange, og det hun er kommet frem til er, at han nok ligner sin forælder (vi er begge to 174 cm og ikke tykke).
Men siden 18.11. og frem til 23.1 har han kun taget et kilo på(vægt 7 kg). Jeg syntes han vejer for lidt.
Han for grød/mos 3 gange om dagen og resten er amning.
Han er en glad dreng og han følger sin udvikling.
Er der noget jeg kan gøre for at han øger sin vægt?
Skal jeg gå til min læge og få ham undersøgt?
Eller skal jeg bare leve med at min dreng ikke er en kæmpe?
Med venlig hilsen
Cathrine