Brev:
Sove på maven og mad
2. august 2007
Alder:
8 mdr.
Sove på maven og mad
Hej igen:-)
Jeg har et par spørgsmål:
- Min datter er begyndt at sove på maven om natten. Hun vender sig selv om. Finder hende nogle gange med næsen ned i madrassen, men for det meste har hun hovedet drejet til siden.
Hun kan ikke vende sig tilbage til ryg eller om på siden. Hun har aldrig rigtig ville rulle noget særlig, men er på vej til at kravle og sidder perfekt.
Det ser ud til at hun sover rigtig godt på maven (sover meget mer rolig og længere om morgenen). Men jeg er selvfølgelig usikker på om hun må det?
- Min datter har, siden hun begyndte med fast føde da hun var 6 mnd, været rigtig god til at spise. Jeg giver hende varieret mad. Både grød og mos, men også ting hun selv kan sidde med (fx rugbrød, grønt, pasta, frugt).
Men for ca en uges-tid siden, begyndte hun at "sprutte" med mad i munden og spytte det ud igen. Og hun er også MEGET hurtig om at amme. Grøden om morgenen går ok, men rugbrøden med tilbehør til frokost og aftensmaden (grov mos) ryger ud igen. Hun vil meget sidde med ting selv og spiser også lidt af det, men det er sjovere at smide det på gulvet.
Så jeg vil lige høre om du tror, dette mest sansynligt er en periode/fase? Eller evt hvordan vi skal takle det? Skal vi droppe mos og at hun evt kun får ting hun selv kan sidde med? Hun har ingen tænder og jeg kan ikke mærke at der er nogle på vej (så regner ikke med at det er grunden).. Bliver jo lidt bekymret over at hun ikke får nok.
Hun får tre (begynder med fire snart) faste måltider og bliver ammet 4 gange (skal ned på tre snart) om dagen.
På forhånd tak:-)
Med venlig hilsen Ellinor