Sove på maven og mad

2. august 2007

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Sove på maven og mad

Hej igen:-)

Jeg har et par spørgsmål:

- Min datter er begyndt at sove på maven om natten. Hun vender sig selv om. Finder hende nogle gange med næsen ned i madrassen, men for det meste har hun hovedet drejet til siden.
Hun kan ikke vende sig tilbage til ryg eller om på siden. Hun har aldrig rigtig ville rulle noget særlig, men er på vej til at kravle og sidder perfekt.

Det ser ud til at hun sover rigtig godt på maven (sover meget mer rolig og længere om morgenen). Men jeg er selvfølgelig usikker på om hun må det?

- Min datter har, siden hun begyndte med fast føde da hun var 6 mnd, været rigtig god til at spise. Jeg giver hende varieret mad. Både grød og mos, men også ting hun selv kan sidde med (fx rugbrød, grønt, pasta, frugt).

Men for ca en uges-tid siden, begyndte hun at ...

Annonce

... "sprutte" med mad i munden og spytte det ud igen. Og hun er også MEGET hurtig om at amme. Grøden om morgenen går ok, men rugbrøden med tilbehør til frokost og aftensmaden (grov mos) ryger ud igen. Hun vil meget sidde med ting selv og spiser også lidt af det, men det er sjovere at smide det på gulvet.

Så jeg vil lige høre om du tror, dette mest sansynligt er en periode/fase? Eller evt hvordan vi skal takle det? Skal vi droppe mos og at hun evt kun får ting hun selv kan sidde med? Hun har ingen tænder og jeg kan ikke mærke at der er nogle på vej (så regner ikke med at det er grunden).. Bliver jo lidt bekymret over at hun ikke får nok.

Hun får tre (begynder med fire snart) faste måltider og bliver ammet 4 gange (skal ned på tre snart) om dagen.

På forhånd tak:-)

Med venlig hilsen Ellinor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Tidlig født

Når børn bliver født før termintidspunktet taler man om for tidlig fødsel. En graviditet varer normalt ca 40 uger.

Børn der er født mellem uge 33 og uge 37, betegnes ofte "moderat tidlig født". Disse børn er altså født mellem 3-8 uger for tidligt.

Børn der er født mellem uge 29 og uge 32, betegnes normalt som "meget tidligt født". Disse børn er født mellem 9-12 uger for tidligt.

Børn der er født før uge 29, betegnes normalt som "extremt tidligt...

Læs mere i Babylex

Babyslynge

En babyslynge er et klæde, som man på forskellig vis binder omkring sig. Oftes er der et spænde eller en ring i den ene ende. Når Slyngen bindes fremkommer en lomme, hvori baby ligger eller sidder.

Slyngens fordel er at den yder støtte til hele babys krop og hoved, både når dit barn ligger og sidder. Der er mulighed for at variere bærestilling, hvilket er godt, hvis barnet bæres ofte eller længere tid af gangen.

I en babyslynge kan du normalt bære din baby længe...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Først og fremmest tak for at du er til.

Det føles som en dejlig livline at have dig og din hjemmeside, når man er usikker på ting og sager. Man vil jo så gerne gøre alt godt for sit barn:-)

Mor til dreng på 5 måneder