Brev:
Jeg er træt af mit barn
17. juli 2007
Alder:
6 mdr.
Jeg er træt af mit barn
Hej Helen
Lige nu synes jeg at det hele er noget møg, eller det synes jeg det hele har været fra starten af.
Mit barn, synes jeg er konstant utilfreds, og har egentlig været det så længe jeg husker. Jeg gør alt for at gøre ham tilfreds, og for at være en god mor. Det fungerer dog bare ikke. Jeg er begyndt at hade min hverdag sammen med ham, for jeg ved at det ender med at jeg bliver ked af det og frustreret.
Jeg giver ham mad, skifter ble, leger med ham, sidder med ham, vugger ham når han skal sove, gør bare alt synes jeg, men alligevel græder han eller er bare utilfreds hele tiden. Det er hårdt at skulle underholde ham hele tiden. Hvis jeg går 5 min begynder han at græde. Han kan ikke ligge selv på aktivitetstæppet og lege, jeg skal bare være med i det hele, og nogle gange er det bare heller ikke godt nok. Jeg går rundt med ham, jeg ved bare ikke mere hvad jeg skal gøre.
Lige da jeg havde født mente min læge at jeg var ved at udvikle en efterfødselsreaktion, fordi jeg konstant var ked af det, syntes at jeg gjorde alting forkert, overhovedet ikke var en god mor. Jeg var til nogle samtaler hos hende, for at følge op, og så skulle jeg snakke med sundhedsplejersken derefter. Sundhedsplejersken, har jeg dog meget svært ved at åbne op overfor.
De sidste 14 dage har jeg bare været frustreret og ked af det. Min grænse er nået. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg elsker mit barn over alt på jorden, men jeg er bare så træt af ham, og nogle gange har jeg bare lyst til at skride fra det hele, men så er jeg ikke bedre end min egen mor.
Hvad er det der er galt med mig, siden at jeg åbenbart ikke kan tilfredsstille mit barns behov? Hvorfor føler jeg mig konstant som en dårlig mor?
Håber ikke at det jeg har skrevet er alt for usammenhængende, var temmelig ked af det da jeg skrev det.
En frustreret mor