Brev:
Dagplejestart 6mdr.
13. september 2006
Alder:
6 mdr.
Dagplejestart 6mdr.
Kære vise Helen
Så er der kun 14 dage til vores øjesten skal starte i dagpleje. Han er kun 6 mdr., men jeg bliver nødt til at starte med at studere, ellers kommer jeg alt for langt væk fra det hele - og jeg føler allerede jeg har glemt meget...
Min egen sundhedsplejerske gav mig enormt dårlig samvittighed fordi hun sagde og jeg citerer: "Det tager han nok ikke skade af... men han bliver meget syg pga nye bakterier". Er det virkelig så skidt for ham?
Vi har fået en røgfri dagpleje uden dyr, hvilket jeg er meget glad for - har endnu ikke mødt hende, men tror hun er god. Jeg har 30 dage til at køre ham ind i før jeg starter. ...
...
Da jeg studerer er der ikke så stort behov for at han skal passes så mange timer hver dag - og det troede jeg jo var en god ting, men min egen sundhedsplejerske sagde at han ingen tidsfornemmelse har og derfor ikke ved om, han passes 2 eller 8 timer - passer det?
Han er desværre allerede begyndt at blive meget sart overfor fremmede, høje lyde nye steder osv. Han græder inderligt og længe, hvis det ikke er mor og far, der tager ham op efter en lur. Er det ikke en tidlig alder at få det i? - troede først det var omkring 8mdrs alderen...
Har du nogle gode råd til hvordan man kører ham godt ind hos dagplejeren?
På forhånd tak
Hilsen Eline