Brev:
Vuggestuestart og nye rutiner
21. april 2005
Alder:
8 mdr.
Vuggestuestart  og nye rutiner
Kære Helen,
Om knap en måned skal min lille pige begynde i vuggestue - spændende! I øjeblikket sover hun to gange om dagen, mellem 10-11.30 og igen 15-16.30. Hun står op kl 6.30 og kommer i seng kl 19.30. Denne rytme har vi kørt med længe og vi stortrives begge med den.
I vuggestuen sover børnene kun een gang og det er efter frokost, dvs. kl. 12. Tilde skal altså vænne sig til at få frokost inden sin lur og hun skal holde sig frisk og vågen i to timer længere end hun plejer. Har du et godt råd til hvordan jeg nemmest vænner hende til denne nye rutine? Har egentlig i tankerne blot at give hende en 'kold tyrker' en uge inden hun skal starte, hvor jeg holder hende vågen og i gang indtil kl 11.30-12.
Et andet spørgsmål går på tørrede frugter. Jeg ved at man skal holde lidt igen med rosiner, men gør det samme sig gældende for fx. tørrede tranebær?
Bedste hilsner Lillia