Brev:
Ikke væske nok, tager ikke flasken og hård afføring
13. februar 2005
Alder:
6 mdr.
Ikke væske nok, tager ikke flasken og hård afføring
Hej Helen
Nu skriver jeg lige igen, fordi jeg er ved at gå ud af mit gode skind. Min søn på 6 mdr. får ikke væske nok, jeg er lige stoppet med amningen. Dit sidste råd mht. til at tage flasken, var, at prøve at give den før han vågnede rigtigt op. Det lykkes af og til, samtidig sætter jeg mig nu afsides, fordi han tit bliver urolig over sin storebror. Men jeg er ikke tilfreds, der ryger ikke nok ned.
Om morgenen er han ikke sulten, jeg har prøvet i 3 uger nu. Først omkring kl. 10 er han lidt sulten. Så sover han lidt, og ved frokosttid får han frugtmos, da han kaster op af grøntsagsmos, kyllingemos etc. Der forsøger jeg at give flasken igen, men han drikker højst 60 ml.
Hans afføring er udeblevet de sidste 8 dage, og i nat var den slem, han græder over sin hårde mave, hvor jeg meget forsigtigt måtte liste et termometer ind for at løsne op. Det er hård afføring der kommer ud. Så sover han lidt om eftermiddagen, og der får jeg listet 120 ml ned i ham lige før opvågningen (jeg tager ham op, eller skal jeg gøre noget andet?).
Omkring 18.30 - 19.00 får han enten grød eller frugtmos, da andet jo ikke går og tilbudt flasken, hvor der kun bliver drukket 30 ml, allerhøjst 60 ml. Omkring kl. 23 drikker han 240 ml med grød i, og vågner nu omkring kl. 3-4 hver nat.
Hvad gør jeg? Jeg kan godt se, at den hårde mave og natteopvågningen skyldes mangel på væske, sult. Men han leger med flaskesutten, og skubber flasken væk i løbet af dagen. Jeg er kort sagt desperat. Nu har jeg købt et drikkekrus, men tror ikke på, at det hjælper.
Hvad siger du? Hvad gør jeg forkert?
Mange hilsner