Temperament og Allomin 2

28. januar 2005

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Temperament og Allomin 2

Kære Helen.

Jeg har haft stor glæde af dine råd, så jeg tillader mig at sende 2 spørgsmål mere afsted.

Min søn på 6 mdr. er en lille temperamentsfuld herre, der kan blive temmelig vred. Han har blandt andet en kommunikationsform, der går ud på at spænde i hele kroppen, så han dirrer i arme og ben og bliver fuldstændig rød i ansigtet. Det kan være situationer, hvor han bliver lagt til at sove, lagt på mit legetæppe eller noget andet, der åbenbart ikke passer ham. Det er helt klart en proces han selv kontrollerer.
Jeg tager ham op i armene og det går over med det samme. Er det blot udtryk for utilfredshed? Er han bevidst ...

Annonce

... nok til at "bruge" det til at få sin vilje? Skal jeg prøve at ignorere det? Jeg har ham mistænkt for at være temmelig meget mere bevidst om en masse ting end man umiddelbart skulle tro. Hvad er din erfaring med børns bevidsthed i denne alder?

Jeg giver ham grøn allomin med johannesbrødkernemel, men han gylper stadig UTROLIGT meget. Han spiser knap 1000 ml. i døgnet inkl. 3 skemåltider. Jeg har overvejet at prøve allomin 2 i stedet, da jeg regner med at han vil blive mæt uden af "skulpe" over. Er dette en god idé, eller får han i forvejen i underkanten af hans behov? (han er 68 cm. og vejer 7.1 kg.)

Mange hilsner
Bonnie

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Graviditet

Det første tegn på, at du er gravid, er normalt udebleven menstruation, eller at du bløder meget lidt. Derudover kan du få kvalme - især om morgenen. Dine bryster kan vokse og blive ømme. Du kan også opleve at være ekstra træt.

Har du mistanke om, at du er gravid, så er det en god idé at tage en graviditetstest. Du bør også altid kontakte din læge, for at aftale tid til en graviditetskonsultation.

Graviditeten varer normalt 40 uger, og lægen vil beregne din...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Rigtig lækker brevkasse og hjemmeside du har!

Bettina, mor til 7 uger gammel pige