Brev:
Temperament og Allomin 2
28. januar 2005
Alder:
6 mdr.
Temperament og Allomin 2
Kære Helen.
Jeg har haft stor glæde af dine råd, så jeg tillader mig at sende 2 spørgsmål mere afsted.
Min søn på 6 mdr. er en lille temperamentsfuld herre, der kan blive temmelig vred. Han har blandt andet en kommunikationsform, der går ud på at spænde i hele kroppen, så han dirrer i arme og ben og bliver fuldstændig rød i ansigtet. Det kan være situationer, hvor han bliver lagt til at sove, lagt på mit legetæppe eller noget andet, der åbenbart ikke passer ham. Det er helt klart en proces han selv kontrollerer.
Jeg tager ham op i armene og det går over med det samme. Er det blot udtryk for utilfredshed? Er han bevidst nok til at "bruge" det til at få sin vilje? Skal jeg prøve at ignorere det? Jeg har ham mistænkt for at være temmelig meget mere bevidst om en masse ting end man umiddelbart skulle tro. Hvad er din erfaring med børns bevidsthed i denne alder?
Jeg giver ham grøn allomin med johannesbrødkernemel, men han gylper stadig UTROLIGT meget. Han spiser knap 1000 ml. i døgnet inkl. 3 skemåltider. Jeg har overvejet at prøve allomin 2 i stedet, da jeg regner med at han vil blive mæt uden af "skulpe" over. Er dette en god idé, eller får han i forvejen i underkanten af hans behov? (han er 68 cm. og vejer 7.1 kg.)
Mange hilsner
Bonnie