Brev:
Vægtstagnering
10. januar 2005
Alder:
6 mdr.
Vægtstagnering
Kære Helen.
Jeg har lige et vægt-spørgsmål, som jeg gerne vil høre din mening om.
Min søn er født 6 uger for tidligt med en vægt på 2320 gram og en længde opå 45½ cm.
Han er nu knap 6 mdr. og vejer omkring 6500-6700 gram og måler 66-67 cm. Han har jo næsten 3 doblet sin vægt, så samlet er det vel ok. Problemet er, at han ikke har taget på siden han blev vejet og mål ved hans 5 måneders lægeundersøgelse. Alt efter hvor præcis eller upræcis min vægt er, har han måske endda tabt 200 gram. Han ser fin og harmonisk ud og er - udover hans medfødte kritiske temperament - en glad og smilende dreng. Han reelle madindtag er gennemsnitligt på 900 ml. inkl. 1 gang grød, 1 gang grønsagsmos, samt 2 gange vælling. Mængden er fordelt på i alt 6 måltider.
Hvad er din vurdering og eventuelle forslag til en vægtøgning? Jeg er lidt forbeholden med at hælde for meget mad i ham ad gangen, da jeg ind i mellem får en stråle retur - og det er jo spild af gode kcal.
Mange hilsner
Bonnie