Passes første gang

29. oktober 2004

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Passes første gang

Kære Helen

Nu er det snart tid til at vi skal have passet Simon for første gang, men jeg vil lige spørge dig til råds om, hvordan vi bedst muligt kan forberede ham på, at vi er væk en hel aften.

Når han skal passes er han lige knapt 7 mdr, og jeg har hørt at det godt kan være en slem alder i forbindelse med seperationsangst?

Vi har fået min mor til at komme hjem til os og passe ham, det mener vi er det bedste, da han her kender sin seng, sit legetøj osv. Min mand og jeg skal ud og spise og derefter til koncert, så vi er nok hjemmefra fra kl 18 - 23.

Jeg havde ...

Annonce

... forestillet mig at min mor nogle dage i forvejen skal komme hjem til os og hjælpe med at lægge ham i seng, give aftensmadsgrød (ved 18-tiden) og vælling til natten (han kommer i seng ved 20-tiden), for dermed at vænne ham til at mormor også godt kan gøre det. Hvad synes du om det?

Vi vil jo helst at det bliver en god aften for os alle sammen - min mor glæder sig meget, og jeg vil bare være så ked af hvis alle (inkl. Simon) fik en dårlig oplevelse.

Er der ellers nogle ting vi kan gøre, ellers forberede os på?

Mange tak for dine altid gode svar :-))

Med venlig hilsen
Simons mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Gluten til baby

De fleste børn kan tåle gluten, og gluten kan introduceres til barnet i 4-6 måneders alderen under hensyntagen til de anbefalinger, der i øvrigt gælder om variation i kosten, når skemad gives til småbørn.

Hidtil sagde man, at spædbørn ikke måtte introduceres til gluten før efter 6 måneders alderen, men disse anbefalinger blev i 2015 lavet om, da der ikke er fundet videnskabelig dokumentation for at vente med at introducere gluten.

Gluten findes især i hvede, mens...

Læs mere i Babylex

Køkkenhygiejne

Når man laver mad til småbørn er god køkkenhygiejne særligt vigtig. Små børns forsvar overfor bakterier er mindre end voksnes, og derfor får børn lettere ondt i maven eller får en maveinfektion.

- Undgå at sprede bakterier mellem madvarer. Hold f.eks. rå grøntsager adskilt fra råt kød, så der ikke kommer jordbakterier på kødet, og så der ikke kommer bakterier fra kødet på grøntsagerne.

- Hold også rå madvarer adskilt fra mad, der er klar til at blive spist. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tak for kampen i medierne mod ’skrig dig i søvn’ metoden. Den er godt nok sej!

Jeg videresendte dit indlæg fra din egen side til en kollega, som var grædefærdig af tvivl over om hun var en dum og dårlig mor, når hun bare blev ved med at gå ind til sin grædende søn om aftenen. Hun var simpelthen så lettet og følte sig så godt bakket op. Hun havde fået mange ’gode råd’ fra venner og familie, som også havde forsikret hende om at hun både forkælede barnet og gjorde det utrygt (?!?) med sin inkonsekvens og blødsødenhed.

Det er en vigtig, vigtig kamp du kæmper for at få spredt et væsentligt budskab!