Brev:
Passes første gang
29. oktober 2004
Alder:
7 mdr.
Passes første gang
Kære Helen
Nu er det snart tid til at vi skal have passet Simon for første gang, men jeg vil lige spørge dig til råds om, hvordan vi bedst muligt kan forberede ham på, at vi er væk en hel aften.
Når han skal passes er han lige knapt 7 mdr, og jeg har hørt at det godt kan være en slem alder i forbindelse med seperationsangst?
Vi har fået min mor til at komme hjem til os og passe ham, det mener vi er det bedste, da han her kender sin seng, sit legetøj osv. Min mand og jeg skal ud og spise og derefter til koncert, så vi er nok hjemmefra fra kl 18 - 23.
Jeg havde forestillet mig at min mor nogle dage i forvejen skal komme hjem til os og hjælpe med at lægge ham i seng, give aftensmadsgrød (ved 18-tiden) og vælling til natten (han kommer i seng ved 20-tiden), for dermed at vænne ham til at mormor også godt kan gøre det. Hvad synes du om det?
Vi vil jo helst at det bliver en god aften for os alle sammen - min mor glæder sig meget, og jeg vil bare være så ked af hvis alle (inkl. Simon) fik en dårlig oplevelse.
Er der ellers nogle ting vi kan gøre, ellers forberede os på?
Mange tak for dine altid gode svar :-))
Med venlig hilsen
Simons mor