Brev:
Laktulose og tandpasta
13. januar 2011
Alder:
6 mdr.
Laktulose og tandpasta
Hej Helen
Tak for dit svar ang forstoppelse. Jeg har givet min søn laktulose i en måneds tid nu. I starten fik han 5 ml om morgenen, men siden mandag den 3 januar har han fået om 9 ml fordelt på 2 doser. Nu vejer han nemlig omkring 8,5 kg.
Han får stadig lidt sveskemos hver dag og han er en meget aktiv dreng. Han drikker også meget vand til måltiderne.
Problemet er bare stadig at han ikke kan komme af med afføring selv. Der danner sig hård afføring yderst og det laver en prop. Efter proppen kan afføringen godt være rimlig blød og lind, sikkert pga sveskemos og laktulose. Men det hjælper jo ikke noget når proppen er der.
Appetitten er ellers blevet bedre, men det er jo så fordi jeg hjælper ham af med afføringen.
Men mit spørgsmål går på hvad jeg skal gøre nu. Hvor længe skal jeg fortsætte med laktulose og den høje dosis. Lige nu løser det ikke op på proppen yderst, hvis du forstår. Har du andre gode forslag?
Noget andet er, hvornår skal man begynde at bruge tandpasta til de små?
Hilsen