Laktulose og tandpasta

13. januar 2011

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Laktulose og tandpasta

Hej Helen

Tak for dit svar ang forstoppelse. Jeg har givet min søn laktulose i en måneds tid nu. I starten fik han 5 ml om morgenen, men siden mandag den 3 januar har han fået om 9 ml fordelt på 2 doser. Nu vejer han nemlig omkring 8,5 kg.
Han får stadig lidt sveskemos hver dag og han er en meget aktiv dreng. Han drikker også meget vand til måltiderne.

Problemet er bare stadig at han ikke kan komme af med afføring selv. Der danner sig hård afføring yderst og det laver en prop. Efter proppen kan ...

Annonce

... afføringen godt være rimlig blød og lind, sikkert pga sveskemos og laktulose. Men det hjælper jo ikke noget når proppen er der.

Appetitten er ellers blevet bedre, men det er jo så fordi jeg hjælper ham af med afføringen.

Men mit spørgsmål går på hvad jeg skal gøre nu. Hvor længe skal jeg fortsætte med laktulose og den høje dosis. Lige nu løser det ikke op på proppen yderst, hvis du forstår. Har du andre gode forslag?

Noget andet er, hvornår skal man begynde at bruge tandpasta til de små?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Omega-3 til gravide

Omega-3 fedtsyrer er sunde fedtsyrer, som især findes i fede fisk.

Omega-3 er meget vigtigt for udviklingen af fosterets og spædbarnets nervesystem og hjerne, synssansen og de kognitive færdigheder (indlæringsevne og hukommelse).

Derudover viser undersøgelser at Omega-3 har betydning for om graviditeten opnår normal længde og om barnet har en normal fødselsvægt.

Hvis du spiser 200-300 g. fisk om ugen, så er fedtsyrerne altid tilgængelige for dit...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog til far - vær far med tillid, nærvær og respekt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor