Brev:
Mælkebehov, søvn og ammestop
19. juli 2004
Alder:
8 mdr.
Mælkebehov, søvn og ammestop
Hej Helen
Jeg har en søn på 8½ måned.
Han vil ikke rigtig drikke mælk, det eneste mælk han får er på havregrøden om morgenen.
Nu er det så at jeg ikke har lyst til at amme mere, det er nok mest fordi jeg føler der ikke rigtig er mere at komme efter.
Jeg har hørt at han så skal have modermælkserstatning er det rigtigt?
Hvor meget skal han have i løbet af en dag?
Jeg kan se i brevkassen at han burde drikke 3/4 l sødmælk om dagen, det er langt fra hvad han får, er det helt galt?
Ville det være i orden at tilbyde ham mælk i stedet for vand så han kommer op på 3/4 l om dagen?
Han er ok til at drikke vand, det er ikke det helt vilde han drikker men bliver ofte tilbudt vand.
Det er som om han ikke bryder sig om mælk, det er måske nok bare for han skal vænne sig til det.
Jeg har også et andet problem, han plejer at blive ammet inden han skal sove, så nu er det et problem med at få ham til at sove.
Far kan meget nemt putte ham, det er straks værre når det er mor der gør det, for han giver ikke op før han er ammet. Har du et godt råd til, hvordan jeg kan få ham til at sove uden amning?
Jeg synes selv det er nemt om dagen der går jeg en tur med ham i barnevognen efter et stykke tid falder han i søvn, så er det nogle mener at det er at give ham en dårlig vane, han skulle gerne kunne falde i søvn ved bare at blive lagt i barnevognen, tror du ikke det kommer efter et stykke tid?
Jeg har også problemer med at putte ham om aftenen, ville det være bedst at det er far der gør det, mens han bliver vænnet fra brystet?
Når og hvis han får modermælkserstatning er det så nødvendigt at give jern?
Jeg håber du kan finde hoved og hale i alle spørgsmålene.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Mathias´s mor.