Brev:
Søvn, rytme og mælkeindtag
25. maj 2004
Alder:
7 mdr.
Søvn, rytme og mælkeindtag
Kære Helen
Mange tak for en rigtig god brevkasse med mange gode råd.
Vi har en søn på 7½ måned, han har aldrig sovet meget, men nu kunne det være dejligt, hvis han sov i lidt længere tid.
Jeg synes ikke rigtig at der er en rytme, hvordan kan jeg sætte vores dag i en rytme?
Vores dag ser som regel sådan ud:
6.00 der vågner han, hvor han bliver ammet.
Til formiddag får han havregrød.
Når han er ved at være træt, ammer jeg ham og han falder i søvn
Så sover han i 3 kvarter - 1 time.
Til middag får han øllebrød (er så småt begyndt med bondebrød) + ammes.
Om eftermiddagen sover han igen 3 kvarter - 1 time.
Og sent på eftermiddagen en halv times tid.
Til aften får han Kartoffelmos med grøntsager.
Ved 21.30 tiden er han træt og jeg ammer ham, han falder næsten altid i søvn ved brystet.
Han sover i sin egen seng som står ved siden af vores. Han vågner et par gange om natten, som regel bare for at få sutten.
Men som sagt er det kun nogle dage der ser sådan ud, jeg ville gerne om du kunne hjælpe med et forslag til en dagsrytme.
Han er ikke ret god til at drikke af kop, derfor ammer jeg rimelig meget.
Jeg er ved at være lidt træt af at amme, men hvordan kan vi lære ham at drikke af kop? Han bliver for det meste sur når vi prøver, og vender hovedet bort.
Vi troede vi kunne snyde ham til at drikke af kop ved at putte lidt sukker i, og så lige så stille undvære sukkeret, men han kan sagtens smage forskel. Hvad kan vi gøre for at lære ham at drikke af kop? Vi bruger en kop med tud.
Jeg har hørt at de helst skal have 500 ml. modermælk eller modermælkserstatning om dagen, hvornår kan man stoppe med at amme?
Jeg har ikke lyst til at give modermælkserstatning, og vil også gerne amme lidt endnu, men kunne godt tænke mig at vide hvorfor, hvis de ellers drikker nok.
Håber du vil hjælpe os.
Kærlig hilsen
Kirsten