Brev:
Min søn keder sig og vegetarmad
20. oktober 2008
Alder:
8 mdr.
Min søn keder sig og vegetarmad
Hej Helen
Tak for dit svar sidst - jeg synes faktisk det går lidt bedre med maden. Jeg har dog lige et par tillægsspørgsmål... Min kæreste og jeg spiser primært fisk og nogle aftener også helt vegetarisk. Det hører til sjældenhederne, at vi får oksekød, kylling eller svinekød. Mit spørgsmål går så på om Zacharias er godt dækket ind ved kun at få fisk? Eller skal jeg lave noget kylling/okse/svin til ham seperat? Og hvor ofte skal man variere det han får til morgenmad? Er det ok, hvis hver morgen starter med havregrød eller skal jeg variere med fx. øllebrød?
Og så synes jeg simpelthen det virker som om Zacharias keder sig helt vildt. Når han er vågen og frisk lægger jeg ham ofte på maven på gulvet, hvor han har sit legetøj. Han maver sig frem i stor stil og er begyndt at trække benene op under sig så han "står" på knæ og hænder og vugger frem og tilbage. Er det ikke forstadiet til at kravle?
Hvor længe bør et 8-9 måneders barn kunne lege selv før det bliver utilfreds? Jeg synes ofte ikke der går mere end et par minutter efter jeg har lagt ham til at lege før han begynder at brokke sig. Ofte sidder jeg sammen med ham på gulvet og forsøger at lege med ham og så går det lidt nemmere, men det kunne jo være rart, at han indimellem kunne lege selv, så jeg kan nå at lave mad, vaske tøj osv. osv. Jeg forsøger at gemme noget af legetøjet væk i et par uger, så det virker "nyt" når han senere får det igen, men alligevel keder det ham i løbet af et par minutter.
Han er så småt begyndt at kunne sidde selv med rank ryg og det er dejligt for så kan jeg jo også lave flere ting med ham. Som fx. at tage ham med ned på legepladsen og sidde med ham i sandkassen. Er det ok, tror du? Eller bliver det for mange indtryk for ham? Jeg mangler i den grad noget inspiration til, hvad jeg kan lave sammen med ham i løbet af en dag. Og hvordan træner jeg bedst med ham, at han skal lære at lege selv også?
Så blev det igen til en del spørgsmål, håber det er i orden ;o) Glæder mig til dit svar!
Camilla