Min søn keder sig og vegetarmad

20. oktober 2008

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Min søn keder sig og vegetarmad

Hej Helen

Tak for dit svar sidst - jeg synes faktisk det går lidt bedre med maden. Jeg har dog lige et par tillægsspørgsmål... Min kæreste og jeg spiser primært fisk og nogle aftener også helt vegetarisk. Det hører til sjældenhederne, at vi får oksekød, kylling eller svinekød. Mit spørgsmål går så på om Zacharias er godt dækket ind ved kun at få fisk? Eller skal jeg lave noget kylling/okse/svin til ham seperat? Og hvor ofte skal man variere det han får til morgenmad? Er det ok, hvis hver morgen starter med havregrød eller skal jeg variere med fx. øllebrød?

Og så synes jeg simpelthen det virker som om Zacharias keder sig helt vildt. Når han er vågen og frisk lægger jeg ham ofte på maven på gulvet, hvor han har sit legetøj. Han maver sig frem i stor stil og er begyndt at trække benene op under sig så han "står" på knæ og hænder og vugger frem og tilbage. Er det ikke forstadiet til at kravle?

Hvor længe bør et 8-9 måneders barn kunne lege selv før det bliver utilfreds? Jeg synes ofte ...

Annonce

... ikke der går mere end et par minutter efter jeg har lagt ham til at lege før han begynder at brokke sig. Ofte sidder jeg sammen med ham på gulvet og forsøger at lege med ham og så går det lidt nemmere, men det kunne jo være rart, at han indimellem kunne lege selv, så jeg kan nå at lave mad, vaske tøj osv. osv. Jeg forsøger at gemme noget af legetøjet væk i et par uger, så det virker "nyt" når han senere får det igen, men alligevel keder det ham i løbet af et par minutter.

Han er så småt begyndt at kunne sidde selv med rank ryg og det er dejligt for så kan jeg jo også lave flere ting med ham. Som fx. at tage ham med ned på legepladsen og sidde med ham i sandkassen. Er det ok, tror du? Eller bliver det for mange indtryk for ham? Jeg mangler i den grad noget inspiration til, hvad jeg kan lave sammen med ham i løbet af en dag. Og hvordan træner jeg bedst med ham, at han skal lære at lege selv også?

Så blev det igen til en del spørgsmål, håber det er i orden ;o) Glæder mig til dit svar!

Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Vitaminer præmatur

Børn der er født præmaturt, det vil sige børn som er født før 37 uge, anbefales følgende kosttilskud:

D-vitamin - 10 mikrogram (400 IE) dagligt. D-vitamin gives som dråber, samt
Jerntilskud:

Fødselsvægt <1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt til 12 måneder
Fødselsvægt > 1500 gram: Ca. 8 mg jern dagligt i 6 måneder.

Børn som får mere end halvdelen af deres ernæring dækket af modermælkserstatning skal have ½ dosis jern, dvs. ca 4 mg hver dag...

Læs mere i Babylex

Appetit

Børns appetit varierer meget. Nogle gange spiser barnet meget i løbet af en dag og andre gange betydeligt mindre.

Det er helt i orden, så længe barnet trives, er aktivt og hverken bliver for tyk eller tynd. Og som udgangspunkt må du tro på at dit barn har en naturlig evne til at spise, når de tilbydes mad og til at sige fra, hvis det ikke har behov for mere.

Når man ammer ved man aldrig hvor meget barnet egentlig får og her må man tro på at hvis der kommer noget ud...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland