4, måltid, hvornår? Og hvorfor er jeg så angst?

3. september 2008

Kategori:
Alder:
7 mdr.

4, måltid, hvornår? Og hvorfor er jeg så angst?

Hej Helen

Tak for dit sidste svar - det beroligede mig og det går nu strygende med at få Zacharias puttet i sin egen seng :o)

Efter jeg havde sendt mit sidste brev kom jeg i tanke om et par ting jeg glemte at spørge om, så her kommer lige et brev mere :o)

Mit første spørgsmål går på, hvornår man går fra 3 til 4 måltider skemad om dagen? Og hvor længe skal man blive ved med at tilbyde mme efter et skemåltid? Zacharias bliver 7 måneder om 3 dage, så er det ved at være tid til et 4. måltid eller er det først når han bliver 8 måneder? Og så tænker jeg også på, hvad et fjerde måltid kan bestå af?

Jeg mener min egen sundshedsplejerske nævnte noget om naturel cultura med frugtmos i, men det kan han absolut ikke lide, så hvad kan man tilbyde i stedet?

Mit andet spørgsmål er noget helt andet og handler mere om mig selv og det faktum, at jeg ofte er panisk angst for, at der ...

Annonce

... skal ske min søn noget. Indtil videre er han kun blevet passet af min søster, der selv har et barn på 10 måneder (og det var kun i tre timer) og det er simpelthen fordi jeg ikke har tillid til at andre mennesker kan tage sig lige så godt af ham, som jeg selv. Min hjerne går fuldstændig i selvsving og så forestiller jeg mig alle mulige skrækkelige ting som fx. at han bliver tabt på gulvet, får lov til at ligge i sin seng og skrige eller der bliver hældt skoldhed kaffe udover ham (og det er ikke de værste tanker jeg har haft).

Er det normalt at være så bange og hvad kan jeg gøre for at komme over det? Hører det bare med til det at være mor, at man altid er så overbekymret eller hvad? Jeg synes ikke jeg kan fornemme på pigerne i min mødregruppe, at de har det på samme måde og deres babyer er også blevet passet flere gange efterhånden. Det tør jeg bare slet ikke... Hvad gør jeg?

Camilla

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Tun og børn

Har du børn mellem 0 og 14 år, er det vigtigt, at du serverer masser af forskellig fisk for dem – men nye beregninger viser, at børn under 3 år bør få andre typer fisk end tunbøffer og udskæringer fra andre store rovfisk samt dåsetun.

Problemet med tunbøffer og andre store rovfisk er, at selv ved indtag af en lille mængde, kan barnet få kviksølv i en mængde, der kan skade barnets udvikling.

Alle børn op til 14-års alderen bør styre uden om tunbøffer og andre...

Læs mere i Babylex

Allergi børn

Børn fødes ikke med allergi, men alle børn kan få allergi, og det er vigtigt at forebygge allergi i hverdagen.

Allergi er ofte en arvelig sygdom, som tit knytter sig til astma, høfeber, børneeksem og fødevareallergi. Hvis forældre eller søskende har allergi eller har haft behandlingskrævende allergi, så vil risikoen for, at et nyt lille barn også får allergi være større. Men selvom I ikke har allergi i familien, vil der være 5-10% risiko for, at jeres barn udvikler allergi.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for en fantastisk brevkasse og nogle fantastiske og velskrevne bøger. Begge dele har ofte hjulpet os siden vi blev forældre for ca. 1½ år siden!

Tak fra familien i København.