Hverdag og pasning

22. januar 2017

Alder:
7 mdr.

Hverdag og pasning

Kære Helen

Jeg kan efterhånden mærke at hverdagen begynder at presse på. Medio marts skal jeg starte arbejde og lillesøster vil på det tidspunkt være 9,5 mdr. Det har på mange måder været en svær og udfordrende barsel for mig, og vi har også måtte ændre nogen beslutninger undervejs.

Lillesøster skal passes af mine forældre fra medio marts til vi forhåbentlig får en institutionsplads i storesøsters institution primo maj. Det er rigtig dejlig for lillesøster at hun får sådan et tæt forhold til mine forældre men kan også mærke, at der presser sig lidt bekymringer på, som jeg håber, du kan hjælpe mig lidt med.

Lillesøster er helt tryg ved mormor og morfar, og de har passet hende on and off og også næsten en hel dag, dog ikke fra 7.30-16.30 som det nok kommer til at være. Egentlig føler jeg ikke der er behov ...

Annonce

... for at lave en indkøring der, men burde vi gør det?

Det er jo længe siden mine forældre har haft små børn og der er andre anbefalinger mm. nu. Hvordan griber vi det an? Kan jeg anbefale mine forældre at læse noget? Det samme med hensyn til udvikling. Hun kommer jo så ikke til at være så meget sammen med andre børn. Er det så skidt op til start i institution?

Mine store pige går jo allerede i børnehave nu men har haft kortere dage og blevet afleveret senere i barslen. Hvordan tror du det er bedst for hende at komme tilbage til hverdagen og de lange dage?

Har du nogen gode forslag til hvordan jeg forklarer hende at lillesøster skal passes hver dag hos hendes elskede mormor og morfar, og hun skal i børnehave.

Håber du har nogen gode råd så jeg kan få lidt ro i sjælen og forhåbentlig nyde det sidste barsel.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Fladt baghoved

Da små børns kranieknogler er bløde og ikke helt sammenvoksede, kan de tage facon efter, hvordan barnet lejres. Det kan give barnet en flad eller skæv hovedfacon, - dette kaldes lejringsbetinget skævhed af kraniet.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at børn altid lejres på ryggen, når de skal sove, fordi dette mindsker risikoen for vuggedød. Du skal være opmærksom på, at barnet ikke ligger med hovedet til den samme side, hver gang det sover, da dette kan medføre, at barnet får en skæv...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine tidligere svar, det er så dejligt at skrive til dig, du giver altid sådan nogle gode varme råd.

Det er dejligt at kunne skrive til dig, når man er bekymret.

Hilsen
Guldklumpens mor