Brev:
Hvorfor sagde hun sådan?
4. maj 2007
Alder:
7 mdr.
Hvorfor sagde hun sådan?
Hej Helen
Min lille datter er lige blevet 7 måneder. Jeg har været så glad, for hun smiler til alle mennesker når hun sidder i sin barnevogn og hun rækker sine små hænder ud mod folk der kommer gående på gaden mens hun griner. Og folk smiler tilbage til hende og siger "sikke du charmer".
Men en dag var der en gammel dame der sagde, at det ikke var så godt at hun smilede sådan til alle. Jeg ved ikke hvad hun mente med det og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan få det ud af hovedet. Det var bare som om der lå en skjult hentydning til et eller andet jeg ikke kan gennemskue.
Måske er det fordi jeg tænker at hun mente, at hun burde være mere forsigtig over for fremmede, og at det er usundt at være så smilende over for alle. Måske er det helt ærligt fordi jeg følte at hun mente at jeg ikke havde fået hende knyttet ordentligt til mig og min mand - de nære relationer. Jeg kan jo være lige glad med hvad hun mente, men jeg har tænkt meget på det siden.
Er forkert at et barn på 7 måneder ikke er mere forbeholden? Jeg føler nemlig at jeg hver dag fylder hende med spandevis af kærlighed, og at min mand også gør det.
Med venlig hilsen