Hvorfor sagde hun sådan?

4. maj 2007

Alder:
7 mdr.

Hvorfor sagde hun sådan?

Hej Helen

Min lille datter er lige blevet 7 måneder. Jeg har været så glad, for hun smiler til alle mennesker når hun sidder i sin barnevogn og hun rækker sine små hænder ud mod folk der kommer gående på gaden mens hun griner. Og folk smiler tilbage til hende og siger "sikke du charmer".

Men en dag var der en gammel dame der sagde, at det ikke var så godt at hun smilede sådan til alle. Jeg ved ikke hvad hun mente med det og jeg ved ikke hvorfor jeg ikke kan få det ud af hovedet. Det var bare som om der lå en skjult hentydning til et eller andet jeg ikke kan ...

Annonce

... gennemskue.

Måske er det fordi jeg tænker at hun mente, at hun burde være mere forsigtig over for fremmede, og at det er usundt at være så smilende over for alle. Måske er det helt ærligt fordi jeg følte at hun mente at jeg ikke havde fået hende knyttet ordentligt til mig og min mand - de nære relationer. Jeg kan jo være lige glad med hvad hun mente, men jeg har tænkt meget på det siden.

Er forkert at et barn på 7 måneder ikke er mere forbeholden? Jeg føler nemlig at jeg hver dag fylder hende med spandevis af kærlighed, og at min mand også gør det.

Med venlig hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Annonce

Viden om børn:

Barselsbesøg

I nogle kommuner tilbyder sundhedsplejersken at komme på besøg meget hurtigt efter fødslen. Dette sker hvis fødslen f.eks. er foregået hjemme, eller hvis moderen er gået meget hurtigt hjem efter fødslen.

Også jordemødre tilbyder nogle gange barselsbesøg i hjemmet, hvis kvinden er udskrevet inden for 48 timer efter fødslen eller hvis der er tale om en hjemmefødsel. Man taler normalt om et barselsbesøg når sundhedsplejerske eller jordemoder kommer på besøg i hjemmet 3-5 dage efter...

Læs mere i Babylex

Portionsstørrelse børn

Det er meget forskelligt, hvor meget det enkelte barn spiser. Nogle børn spiser meget, og andre børn spiser mindre. Der er også forskel på børns appetit, som kan svinge alt efter tidspunktet på dagen.

Børn skal have lov til at regulere deres behov for mad. Det lille barn skal have lov til at die ved brystet, når det viser behov, og børn der får flaske, skal på samme måde have lov til at selvregulere. Barnet må ikke presses til at tømme hele flasken - og omvendt - hvis barnet...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!