Pasning af bedstemor

28. juli 2021

Alder:
6 mdr.

Pasning af bedstemor

Hej Helen

Min barsel slutter om lidt, når min datter er knapt 7 måneder, da jeg skal igang med mit speciale. Min datters mormor skal passe hende mandag til torsdag, og jeg holder selv fast fri om fredagen - og weekenden naturligvis frem til januar.

Min datter er meget glad for sin mormor, hun er blevet passet af hende før en til to timers tid ad gangen, hun er blevet puttet af hende og hun har fået flaske af hende i den forbindelse. Så hun er på ingen måde fremmed. Men nu er det jo en anden situation, at jeg helt forsvinder 4 dage om ugen i ...

Annonce

... dagtimerne. Hun skal passes hjemme hos os.

Har du nogle gode råd til en god indkøring og andre ting, der kan være relevante at tænke ind, når det er mormor og jo ikke en fremmed dagplejer? Eller skal man gribe det an på samme måde med en halv time ad gangen og gradvist øge? Jeg har sat 14 dage af til en eventuel indkøring. Mormor kender også de fleste rutiner osv.

Tror du, det vil skabe forvirring for min datter, at hun bliver passet herhjemme, men at jeg tager afsted? Jeg har selv tænkt, det var mest trygt, men nu er jeg i tvivl.

De bedste hilsner

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Hår - babys hårpragt

Nogle børn fødes med stor hårpragt og andre kun med små dun. Håret kan variere både i tykkelse, længde og farve.

Selvom barnet fødes med meget hår, er der ingen garanti for, at håret bliver på hovedet. De fleste børn vil i 3-4 mdr´s alderen miste meget af deres hår, både fordi de ligger meget ned, men også fordi de hår, som er udviklet, da barnet lå i moderens mave, ofte tabes på en gang.

De nye hår, som vokser frem, er ofte tynde og fine i forhold til det hår, som...

Læs mere i Babylex

Rosiner

Børn under 3 år må gerne spise rosiner, men ikke i ubegrænsede mængder. Det anbefales at børn under 3 år max spiser 50 gram rosiner om ugen.

Rosiner indeholder en svampegift, som hedder Ochratoksin A. Dette tåler barnet kun i meget små mængder. Det er det totale indtag over en længere periode der betyder noget. Derfor sker der ikke noget ved, hvis barnet spiser mange rosiner en dag og i dagene derefter ikke spiser rosiner.

Svampegiften findes også i økologiske...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Selvfølgelig har jeg en tilknyttet kommunal sundhedsplejerske, men jeg er super glad for mit medlemskab hos NetSundhedsplejerkse.dk, da der dukker mange spørgsmål op i løbet ugen med en lille ny og jeg kan kun anbefale det.

Camilla Martin