Brev:
Ammes 2 gange om natten og 8 mdr.
9. december 2006
Alder:
8 mdr.
Ammes 2 gange om natten og 8 mdr.
Kære Helen
Min søn er 8 måneder, og han er begyndt at vågne op 2 gange om natten igen (kl. 1 og 4), og vil ammes. Hvis jeg ikke ligger ham til brystet, græder han bare mere og mere. Det hjælper ikke at tage ham op, og bare "vugge" eller nusse lidt med ham, eller lade ham ligge i sengen og "nusse" med ham der. Heller ikke at putte sutten i munden. Han ammer ikke særlig længe (5-10 min. og så "putter" han bare), men det er længe nok til, at jeg kan lægge ham over i sin egen seng, og så sover han videre.
Jeg har ikke fået ham til at spise nogle grøntsager endnu (han gør de helt store brækfornemmelser, lige meget om det er moset eller stykker), men han får grød og kød til aftensmad, og spiser en god stor portion.
Min sundhedsplejerske har sagt til min svigerinde, som havde samme problem, at hun bare skulle lade ham ligge og græde.... Så faldt han i søvn igen efter noget tid. Men den metode er jeg altså ikke til. Jeg synes ikke om, at han skal ligge og græde sig i søvn.
Kan det skyldes at han er ved at få tænder i overmunden (han har 2 i undermunden), eller er det igen den her seperationsfase, som spiller ind?
På forhånd tak.
Mange hilsner
Hanne