Ammes 2 gange om natten og 8 mdr.

9. december 2006

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Ammes 2 gange om natten og 8 mdr.

Kære Helen

Min søn er 8 måneder, og han er begyndt at vågne op 2 gange om natten igen (kl. 1 og 4), og vil ammes. Hvis jeg ikke ligger ham til brystet, græder han bare mere og mere. Det hjælper ikke at tage ham op, og bare "vugge" eller nusse lidt med ham, eller lade ham ligge i sengen og "nusse" med ham der. Heller ikke at putte sutten i munden. Han ammer ikke særlig længe (5-10 min. og så "putter" han bare), men det er længe nok til, at jeg kan lægge ham over i sin egen seng, og så sover han videre.

Jeg har ikke fået ham til at spise nogle grøntsager endnu (han gør de ...

Annonce

... helt store brækfornemmelser, lige meget om det er moset eller stykker), men han får grød og kød til aftensmad, og spiser en god stor portion.

Min sundhedsplejerske har sagt til min svigerinde, som havde samme problem, at hun bare skulle lade ham ligge og græde.... Så faldt han i søvn igen efter noget tid. Men den metode er jeg altså ikke til. Jeg synes ikke om, at han skal ligge og græde sig i søvn.

Kan det skyldes at han er ved at få tænder i overmunden (han har 2 i undermunden), eller er det igen den her seperationsfase, som spiller ind?

På forhånd tak.

Mange hilsner
Hanne

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Klumpfod (varusfod)

I Danmark fødes ca. 1 ud af 1000 børn med klumpfod. Det svarer til ca. 60 børn årligt i Danmark. Hos ca. halvdelen er der klumpfod på begge fødder.

Klumpfod kaldes også varusfod eller talipes equinovarus. Det er en fejlstilling i en eller begge fødder. Når barnet bliver født, ser foden normal ud, men den kan ikke rettes til normal stilling. Når man ser på foden, vil hælen dreje indad, forfoden pege ind mod midten, og samtidig vil mellemfoden (svangen) være løftet. Foden...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine meget brugbare råd og ikke mindst for din omsorgsfulde respekt for børnene.

Tak fra Pernille
Sophus´ mor