Ammestop om natten 7½ mdr.

11. november 2006

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Ammestop om natten 7½ mdr.

Hej Helen

Jeg har et par spørgsmål til dig vedr. vores datter som nu er blevet 7½ mdr. gammel.

Hun får grød 3 gange dgl. og flaske eller bryst et par gange derimellem, afhængigt af om jeg er hjemme eller på job. Ammes igen kl. 20 inden hun puttes. Indtil nu er hun vågnet 2-3 gange om natten, hvor jeg ikke kunne trøste hende uden at amme. Jeg har røvet at supplere med flaske, men det er afgjort ikke pga. sult hun vågner, kun trøst.

Derfor har vi nu forsøgt, at det er far der tager over når hun vågner og giver sut osv. uden at tage hende op. Hun flipper helt ud hvis det er mig, der forsøger. Det er faktisk gået over al ...

Annonce

... forventning her de første tre nætter, hun har først fået mad omkring kl. halv fem og sovet videre til ca. 7. Hun vågner en del gange og skal have sut og puttes, men mon ikke det ændrer sig når hun har vænnet sig til det?

Det passer mig fint med en amning tidlig morgen. Jeg er dog i tvivl om det forvirrer hende, at hun så på det tidspunkt når hun vågner gerne må få mad... vil det være bedre helt at trække det til hun vågner og er frisk? Hun kan sagtens sove til kl. 7, men ikke uden mad tror jeg. Så derfor vil jeg hellere give hende en gang tidligt og få en time længere.

Håber det er til at forstå hvad jeg mener.
Med venlig hilsen
Mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Annonce

Viden om børn:

Pusleplads til baby

Der er flere tusinde gange, du skal skifte dit barn, hvis det bruger ble i ca. tre år. Sørg derfor for at indrette en god pusleplads - altså et sted hvor barnet ligger trygt og godt, og hvor du ikke får ondt i ryggen af de mange bleskift.

- Sørg for at puslepladsen passer i højden til den person, som hyppigst skifter barnet.

- Sørg for at have alt, hvad du skal bruge inden for rækkevidde. Når dit barn ligger på puslebordet, må du af sikkerhedshensyn ikke gå fra...

Læs mere i Babylex

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dine fantastiske sider - det er dejligt at kunne skrive til dig, når man bor i Italien hvor der ikke findes sundhedsplejerske ;o)

Kærlig hilsner
Tanya fra Italien