Brev:
Amning og søvn 8 mdr
9. oktober 2006
Alder:
8 mdr.
Amning og søvn 8 mdr
Hej Helen
Nu nærmer tiden sig til at min søn på 8 mdr skal starte i vuggestue, og jeg har lige nogle spørgsmål.
Ang amning, så ammer jeg for tiden morgen, eftermiddag og aften (ja, jeg er kommet ud af den sene aften amning). Når han starter i vuggestue, har jeg tænkt at jeg kun vil amme morgen og aften, for det passer bedst med mit studie, da jeg har lange dage. Men indimellem kommer jeg til at have lidt mere fri og også i weekenderne, men synes du det er en god idé at amme om eftermiddagen de dage?
I forhold til min søn, tror jeg ikke det er noget problem (måske vil han blive en smule forvirret, det ved jeg ikke), men jeg tænker i forhold til mælkeproduktionen... ER det dumt at amme 3 gange nogle dage og 2 gange andre dage?
For 4 dage siden flyttede vi ham ind på børneværelset, fordi han tit blev forstyrret af os om natten :o) Det er gået stort set smertefrit, men han vågner stadig hver nat ca. kl 3-3.30 og skal have en tår vand, sut og trøstes i op til ½ time, men i nat sov han videre til kl 6.30, før han kom ind i vores seng.
Når han vågner om natten, virker det som om han tror det er morgen - han er lysvågen og ligger og spræller, og han bliver ked af det, når vi lægger ham i sengen igen. Som sagt, så lykkedes det i nat at få ham til at sove videre, og jeg krydser fingre for, at det fortsætter, for nu bliver han i hvert fald ikke forstyrret af at vores seng knirker eller far der snorker...
Men nogle idéer til hvordan vi kan få ham til at sove videre uden nødvendigvis at komme over i vores seng? Det er MEGET hårdt at stå ved hans seng i 20-30 min hver nat, eller sidde med ham osv. før han lægger sig til at sove igen.
Du plejer normalt at have en masse ting, man kan prøve, så jeg venter spændt på dit svar.
Venlig hilsen
Poula