Brev:
Lidt mindre amning
31. maj 2006
Alder:
7 mdr.
Lidt mindre amning
Kære Helen
Min datter er 7 måneder og stortrives. Hun spiser gerne skemad (har fået det siden 4 mdr.) og er efterhånden rigtig god til også at sidde med forskelligt mad selv efter mos eller grød. Hun tygger fint og er meget interesseret i alt hvad hun tilbydes, så det er super!!
Ved siden af al skemaden ammes hun en del og det vil jeg gerne trappe ned på nu, fordi det er for meget. Eller jeg er i tvivl om det er er for meget og hvor meget mælk hun har brug for i den alder. Hun ammes for det meste 6 gange om dagen. En dag ser cirka således ud her hos os (plus/minus med tidspunkterne)
6.00 Vågner, ammes liggende
7.00 Øllebrød eller havregrød
8.15 Ammes
8.30 Puttes til formiddagslur, cirka 1½ time
11.00 Lidt frugtmos eller andet let
12.00 Frokost (grønsagsmos, kød, lidt rugbrød, torskerogn, håndholdt frugt og grønt)
13.30 Ammes og puttes til lur, cirka 1½ time eller 2 timer
15.30 frugtmos, a-38 eller andet let og hun ammes også ofte her
18:00 Aftensmad
19.00-20.00 Aftenritual, ammes, puttes til nat
22:00 Ammes inden jeg går i seng
Jeg har ikke lyst til at slutte med amning nu. Det er en stor glæde for os begge, men jeg kan mærke at det efterhånden tager meget af min kropsenergi, når det er så hyppigt, og kunne derfor godt tænke mig at det blev lidt mindre. Hun er selv meget meget glad for amningen og efterspørger det efterhånden selv meget bevidst...rækker ud efter mig, piver, piller ved min bluse, sutter på mig i ansigtet osv. Er der blide måder at trappe ned på eller er det simpelthen bare at tilbyde hende noget andet - en kold tyrker - når hun gerne vil have mælk og så tage piveriet i stiv arm i nogle dage...eller?
Igen tusind tak for en formidabel hjemmeside!
Med venlig hilsen
Pia