Brev:
Ammestop - trænger til at være mig selv lidt igen
22. februar 2006
Alder:
6 mdr.
Ammestop - trænger til at være mig selv lidt igen
Hej Helen
Ja, nu er vi flyttet og har fået internet, langt om længe. Det har været en helt igennem forfærdelig tid, som jeg ikke skal komme ind på, men min søn har taget flytningen super og har haft glæde af at sige "farvel" til det gamle hus uden møbler, som du foreslog. Hans lille vuggestue er helt fantastisk og han er blevet helt "bossi" siger de, fnis.. min lille artige dreng.
Julie har siden hun blev 4 mdr haft kolik om natten. Jeg har igennem de seneste måneder prøvet alt og nu (hun er snart 7 mdr) har vi fundet grunden. Hun er intollerant overfor mælk og majs (som min søn). Dvs den majsgrød hun har fået, det MME jeg har tilsat hendes grød samt den mælk/smør/yoghurt jeg har spist har påvirket hende. Så endelig er hun ovre sit (og mit) mareridt.
Vi startede på grød da hun var 4 mdr og holdt op igen da hun var 5, pga mavesmerter og mavesygdom hvor hun fik pencilin. Da hun blev 6 mdr begyndte jeg igen og hun spiser nu 3 måltider om dagen. Jeg tilsætter en smule sojaMME i grøden og lidt havremælk får hun også. Ellers drikker hun af kop, er faktisk god til det, men det er alligevel begrænset hvormeget hun får ned.
Amningen er sat drastisk ned nu, men hun får om morgenen, efter hvert måltid og lidt i løbet af dagen hvis det ikke passer med mad. Og aftenen står også på amning inden sengetid. Om natten holder hun sig for det meste fra 21-4 nogengange 5 stykker så det er jo ikke imponerende :-)
Nu skal hun snart passes i 2 nætter og 3 dage sammen med storebror, da mor og far skal på en TILTRÆNGT ferie og se hinanden dybt i øjnene. Min far og hans kone kommer herned og dem er jeg trygge ved skal passe dem. De kommer om en måned, når Julie er 8 mdr.
SÅ kommer mit spørgsmål endelig.... jeg vil gerne stoppe med at amme helt, trænger til at være mig selv lidt igen. Desuden skal jeg jo så være væk fra hende i 3 dage slut marts. Hun tager ikke flaske og hvad skal jeg også putte i den, nu hvor hun ikke må få MME og jeg ikke malker ud.
Hvordan får jeg trappet ned? Når hun får så mange måltider om dagen, er det så tilstrækkelig "føde", så det kun er væske der skal tænkes på? Hun får vand, havremælk og lidt gulerodsjuice nu.. hvor meget drikke skal hun have udover måltiderne? Og hvad når hun ikke spiser særlig meget? Nogle gange sætter hun 1 dl havregrød + æblemos i til livs, andre gange bliver det til 5 skefulde... kan jeg snart lade være med at tilbyde hende bryst efter måltiderne?
Hvornår kan vi stoppe med at amme hende om aftenen og sige at hun får mad kl. 18.30 og så er det det? Kan vi tilbyde hende noget andet om aftenen?
Hun vejer nu 6800 og er snart 7 mdr, så hun er stadig ikke det største... men nu hvor hun spiser mad går det dog lidt bedre med vægten
Hun gylper stadig meget af min mælk op - de gange jeg har givet hende MME (nogle få gange har hun ville tage flasken) har hun ikke gylpet.... mhmm..
Nu hvor jeg ikke indtager mælkeprodukter, og ikke laver mad på majs eller mme er hendes mavesmerter/prutter helt holdt op. Så skal vi bare ud over alle de dårlige vaner vi har tillagt hende, såsom at sove hos mor, ammes i søvn osv osv... nogle gode råd? Vil det komme automatisk når hun opdager hun ikke har ondt?
Når ikke hun har ondt i maven er hun simpelthen det sødeste lille væsen, smiler døgnet rundt, griner og pludre og græder ikke. Hun er nem og skøn :-)
Knus Iben