Brev:
Menstruation, amning og P-piller
4. februar 2006
Alder:
7 mdr.
Menstruation, amning og P-piller
Hej Helen
Først vil jeg lige sige tak for en god side. Den har været behjælpelig i mange tvivlspørgsmål:-)
Jeg har et par spørgsmål til dig angående min søn som er 7 1/2 måned gammel... Jeg har fået min menstruation for 3. gang nu siden han blev født, og jeg har lagt mærke til, at i min menstruationsperiode opfører han sig anderledes end han plejer, når han bliver ammet. Han bliver ked af det og nægter at spise indtil jeg tilbyder det andet bryst, og sådan kan jeg så skifte lidt rundt i løbet af amningen.
Dette har resulteret i, at jeg i den ca 10 dage det varer er begydt at give flaske til natten, selv om det aldrig har været nødvendigt før. Han har nemlig altid været rigtig glad for og rigtig god til at amme... så var det jeg tænkte, om det mon kan være fordi mine hormoner ændrer sig og mælken smager anderledes? eller om det måske skyldes noget helt andet og tilfældigheder, for så ville jeg jo gerne undgå flasken af hensyn til mælkeproduktionen.
Mit andet spørgsmål går på om det på nuværende tidspunkt er muligt at begynde på en form for p piller, eller er det noget som går ud over amningen? mine menstruationer er nemlig ret uregelmæssige og med kraftige smerter når jeg ikke spiser p-piller.... så det ville jo være rart hvis jeg kunne begynde at tage nogen.
Håber du kan hjælpe og på forhånd tak ...
Med venlig hilsen
Tina