Vil gerne stoppe med at amme - 8 mdr.

7. august 2021

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Vil gerne stoppe med at amme - 8 mdr.

Kære Helen

Jeg kunne godt tænke mig lidt råd, da jeg af forskellige grunde gerne vil stoppe med at amme.

Min søn er rigtig godt i gang med at spise. Han får tre hovedmåltider og to til tre mellemmåltider om dagen. Indtil for nyligt har jeg friammet og givet supplerende flaske. Inden for de sidste par uger har jeg udtrappet amningerne om dagen og erstattet med flaske om natten, og jeg er faktisk lidt overrasket over, hvor hurtigt det er gået. Jeg er nede på en til to amninger i døgnet. Mit ene bryst bliver tilsyneladende ikke fyldt mere, og han kan kun die meget ...

Annonce

... kort tid ved det. Og han er nu begyndt at afvise det helt, måske fordi han ved der ikke kommer så meget ud. Det andet bryst bliver stadig fyldt, men ikke så det bliver spændt.

Jeg er lidt i tvivl om, hvornår jeg ved, at jeg kan stoppe helt. Jeg tænker især på, hvordan jeg undgår brystbetændelse. Kan jeg fx bare stoppe med at tilbyde det bryst, der virker til ikke at producere så meget mere? Og hvad gør jeg, hvis han går helt i ammestrejke, mens det andet bryst stadig producerer? Jeg har en brystpumpe, men jeg har aldrig rigtig kunnet få det til at virke.

Hilsener herfra

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Mekonium - den første afføring

Mekonium er betegnelsen for den første afføring, som spædbarnet har. Afføringen er sort og klæbrig og ser ud som tjære.

Det, der kommer ud, er det fostervand, som barnet har drukket, da det lå inde i maven. Det indeholder blandt andet hår og afstødte hudceller. Fostervand, hår og hudceller samler sig i tarmen og bliver udskilt som mekonium, når barnet bliver født. Nogle gange udskiller barnet mekonium forbindelse med fødslen, hvilket er med til at give grønt fostervand.

Læs mere i Babylex

Børneeksem

Børneeksem hedder også atopisk eksem eller dermatitis. Barnet får meget tør hud og hos de små børn kan eksemet sidde over alt på kroppen. Hos de lidt større børn sidder eksemen ofte i albuebøjninger og knæhaser.

Atopisk eksem kaldes børneeksem fordi det stort set kun rammer børn og ofte starter indenfor det første leveår. Hvis barnet har meget eksem og er generet af dette, vil det altid være en god idé at få barnet undersøgt, for at afklare om eksemen skulle hænge sammen med...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre