Kvitte amning

8. juni 2021

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Kvitte amning

Hej Helen

Tak for dit svar angående Nynnes søvn og den tilbagegang jeg pludselig følte. Det har givet lidt mere ro i maven og jeg kan også så småt mærke at hun er mere tryg ved at sove nu.

Men I forbindelse med denne her periode vi er/har været i, virker det til at min datter of blevet mere afhængig i brystet. Med hyppige opvågninger efter puttetid. Frem til kl 01 vågner hun typisk hver 45.minut. Hun bliver puttet 19.30.

Jeg må indrømme at jeg generelt er ved at være træt af at amme, og har brug for at far også kan tage lidt over.

Jeg ...

Annonce

... skal tilbage på arbejde midt august hvor far derefter har 3 mdr barsel. Så inden da skal amningen udfases. Og jeg vil gerne stoppe også med aften og natamning inden da. Så jeg begynder at gøre mig nogle tanker om hvordan jeg skal gribe det an og ville i den forbindelse hører din mening og erfaring med at stoppe amningen.

Nedtrapning, kold tyrker?

På forhånd tak:)

Man ved, man er desperat efter lidt alenetid når man sidder nede i stuen uden briller og har svært ved at læse nyheder - og ikke vil risikere at vække nogen ved at gå op og hente dem.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Tilskudsblanding

En tilskudsblanding er en modermælkserstatning, der kan gives som tilskud til anden ernæring. Det vil sige, at barnet ikke kan leve af en tilskudsblanding alene.

En almindelig modermælkserstatning kan barnet få fra fødslen, hvor en tilskudsblanding ofte først anbefales fra 6 måneder, hvor barnet naturligt også får skemad.

Er du i tvivl kan du altid læse på pakken. Det vil fremgå af indholdsdeklarationen, hvorvidt der er tale om et fuldgyldigt præparat eller ej....

Læs mere i Babylex

Negle

Spædbarnets negle er meget bløde og i starten vil du fint kunne nulre neglene af.

Når neglene bliver hårde og adskiller sig fra blommen, så kan du begynde at klippe dem med en saks. Det er her vigtigt at du klipper neglene lige over.

Du kan evt. bruge en lille fil til at afrunde hjørnerne på neglene, så barnet ikke kan rive sig.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

1000 tak for dit svar. Jeg blev meget glad for at læse dine kommentarer vedr. min "dårlige samvittighed" over at have sendt Caroline i vuggestue da hun blev storesøster. Det lettede virkeligt.

Carolines mor