Passes af far i 8 timer, uden amning

28. juni 2020

Kategori:
Alder:
6 mdr.

Passes af far i 8 timer, uden amning

Hej Helen

Tak for dit forrige svar vedr. vores søns mad- og søvn skema, dejligt med input.

Jeg har allerede næste spørgsmål klar, som jeg håber du kan guide mig igennem.

Når vores søn er 8 mdr, om 2 mdr, skal jeg til firma sommerfest.

Jeg er lidt i tvivl om hvordan vi griber det an. På det tidspunkt kan han jf. din tidligere mail klare sig med 4 amninger, to inden kl 12 og 2 om aftenen.

Jeg er væk fra 12-19

Kunne et program for denne dag se således ud:

05. Ammes og sover videre
07. Havregrød og vand af kop

8.30 Frisk frugt, frugtmos, evt. Noget ...

Annonce

... rugbrød med smørepålæg, vand af kop

9.00 Puttes til lur
10.30 Vågner og tilbydes bryst

11.30 Middagsrester/rugbrød med kød/fisk+diverse (lidt æg, avocado, frugt, A38 eller lign.) vand af kop

Mor smutter!

12.30 Puttes til lur

14.00 Rugbrød med smørepålæg, lidt æg, avocado, frugt, A38 eller lign., vand af kop

16.00: Frugtmos og blød frugt, puttes til power nap

17.30: Aftensmad med far

19.00 Ammes af mor og godnat

Evt. Amning sen aften amning

Bør vi træne at mor er væk inden, eller satse på, at far har styr på det, så længe maden er klar?🤗

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Annonce

Viden om børn:

Savl

Alle babyer savler, men nogen savler meget og andre lidt.

Spædbørn og småbørn savler ofte meget, de danner mere mundvand end vi voksne gør og putter ofte også fingrene i munden. Der sker også nogle enzymændringer i barnets spyt, som gør at barnet kan savle mere i perioder. Og i perioder, hvor barnet f.eks. får tænder, vil det ofte også savle mere.

I de periode hvor barnet savler meget kan det være en god idé at bruge en savlesmæk. Til små børn er en blød af frotté...

Læs mere i Babylex

CE-mærket

Se efter CE-mærket når du køber legetøj

Legetøj skal være CE-mærket. Det er en sikkerhed for at legetøjet opfylder en række krav til sundhed, sikkerhed og miljø. CE-mærket er fælles for Europa og det er Forbrugerstyrelsen, Sikkerhedsstyrelsen og Miljøstyrelsen, der holder øje med at reglerne for CE-mærkning overholdes. Der foretages løbende stikprøvekontroller for at kontrollere at det legetøj, vi kan købe til vores børn, er i orden.

Du skal også være opmærksom på...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for altid lange og fyldestgørende svar.

Lone og Claus fra København