Udfasning af 1-2 amninger

30. april 2020

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Udfasning af 1-2 amninger

Hej Helen

Nu bliver min datter 7 måneder her i morgen, og jeg skal jo derfor udfase 1-2 amninger.
Vores rytme er pt således:

05.30: vågner - jeg tager hende ind i sengen og ammer - hun sover aldrig videre men vi ligger bare og putter og slapper af og hygger.

06.00: står op, ren ble, børste tænder osv.

07.00: morgenmad (grød og frugtmos + vand)

08:30: ammes og puttes til formiddagslur

11.00: frokost (grøntsagsmos, kød eller fisk og gnavegrønt + vand)

Ca. Kl. 13.00 (afhænger af hvor land første lur var) ammes og puttes til middagslur.

15.00 frugtmos + vand

16.00 nogle gange en lille amning, men den er efterhånden sjælden.

17.30: aftensmad (mos, kød eller fisk, gnavegrønt + vand)

18.30-19.00: ammes og puttes til nat.

Hun vågner mellem 1-2 gange om natten hvor hun ammes den ene gang og den anden gang skal hun bare lige vendes på siden og have en hånd på maven.

Så jeg synes egentlig ...

Annonce

... vi har fået skabt en god rytme ud fra dine retningslinjer - så tak for dem :)

Nu skal jeg jo så skære formiddag og eftermiddag væk, hvor eftermiddag er nem, den er i forvejen sjælden, men den om formiddagen bliver svær, da jeg indtil nu har ammet hende, hvor hun er faldet i søvn, og så har jeg lagt hende i barnevognen. Nu skal jeg til at lægge hende hvor hun selv skal falde i søvn, og jeg vil derfor gerne høre om du har nogle råd til, hvordan jeg får den blideste overgang for hende (og mig).

Og hvad erstatter jeg amningen med?

Og lige et side spørgsmål: hun vil nu igen ikke tage flaske - hun nægter fuldstændig, og det er med skrig og gråd som om vi mishandler hende, så snart vi nærmer os med en flaske. Det er et problem når far skal putte. Kan han godt putte hende uden mælk om aftenen? Altså så vi springer et mælkemåltid over hvis jeg ikke er hjemme til at putte om aftenen? Eller hvad kan vi gøre?

Venlig hilsen
N

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 5 mdr.

Sveskemos - hvor meget?

Kære Helen Vores datter er 5 måneder gammel, og hun har ofte problemer med...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Annonce

Viden om børn:

Proprioceptive sans

Der er 3 sanser, som er fundamentet for barnets motoriske udvikling, og som er helt centrale for barnets evne til at bearbejde og bruge sine sanser og de sanseindtryk, som barnet møder i hverdagen: Det er vestibulærsansen, taktilsansen og den proprioceptive sans.

Den proprioceptive sans kaldes også muskel-ledsansen, stillingssansen og den kinæstetiske/bevægelsessans. Denne sans er kroppens evne til at opfatte bevægelse, muskelkraft, kropsstilling, og det sker ved hjælp af...

Læs mere i Babylex

Rød numse

De fleste børn får ind imellem en rød numse fordi urin og afføring irriterer huden. Nogle børn mere end andre.

For at forebygge rød numse, er det vigtigt at skifte bleen tit og brug af salver og cremer bør altid holdes på et minimum. Lad barnets hud lufttørre og brug kun mild sæbe, når der er afføring ellers vil rent vand de fleste gange være nok.

Tør numsen grundigt også i folderne og brug f.eks. en føntørrer til at lufttørre huden med, men pas på den ikke bliver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Mange tak for dit svar. Vi brugte alle dine råd i går, og Oscar endte med at sove fra 23, hvor han selv vågnede for mad og helt indtil 04.45, så jeg er lykkelig! Nu må vi bare blive ved, og så skal det forhåbentlig nok gå ...

Tak fra Maja
Mor til Oscar på 7 måneder