Brev:
3. måltid
22. juli 2009
Alder:
6 mdr.
3. måltid
Hej Helen
Så har jeg brug for lidt input til at komme videre med den faste føde. Frederik får nu grød 2 gange om dagen, hvilket desværre endnu ikke har haft effekt på hans nattesøvn, hvor han stadig ammes en del. Han er jo en stor dreng på 72 cm og ca 9 kg, så han må have brug for en del mad.
Han er stadig ikke særlig vild med grøntsagsmos undtaget det på glas, hvor der ikke er kartofler i. Det kan vi få ham til at spise suppleret med en gang risgrød. Han er dog meget interesseret i vores mad og i at sidde med mad selv og han får derfor altid noget at sidde med, når vi spiser.
Har også prøvet at give ham lidt øllebrød og havregrød, men der bliver munden også bare lukket i. Så har du en ide til hvordan vi kommer lidt videre og får indført et 3. skemåltid, hvis ellers det er ved at være ved tiden??
Jeg tænker på at flytte en grød ned til om morgenen og så bruge frokosten til at introducere en masse forskelligt grøntsagsmos - men skal jeg supplere dette med grød, da han jo ofte kun vil "smage" eller højest spise et par skefulde, eller bare sige det var det og prøve igen næste dag??
Jeg vedlægger lige en ca dagsplan, så du kan se hvordan han er idag.
05.30 ammes
7.00 står op
09.00 ammes
09.30 puttes og sover som regel et par timer
11.30 fuldkornsgrød med frugtmos
13.30-14 puttes og sover et par timer
16.00 ammes
17.45 grøntsagsmos (måske max 10 tsk fulde) og risgrød
19.30 ammes og puttes
22 ammes
01 ammes
03 ammes
Har forsøgt at få ham til at sove videre når han vågner nogle af gangene, men han skriger bare højere og højere indtil han bliver ammet, hvor han "sluger" et bryst og så snorker videre.
Med venlig hilsen
Frederiks mor