Nedskære antal amninger og ammestop

31. marts 2009

Kategori:
Alder:
7 mdr.

Nedskære antal amninger og ammestop

Hej Helen,

Jeg vil gerne høre din mening omkring stop af amning.

Min datter bliver 7 mdr. den 10. april. Hun har fra fødslen været utrolig glad for at sutte og ligge ved brystet. Finder meget tryghed og ro der, og det er virkelig hendes domæne:) Derfor er jeg også overbevist om, at det bliver mig, der må stoppe amningen og ikke hende, der siger fra.

Vi følger den dagsrytme og spisetider, du tidligere har sendt til os. Hun spiser godt til måltiderne og er også ...

Annonce

... god til at drikke af glasset.

Jeg overvejer lige nu, hvornår det er på tide at skære hendes mælkemåltider ned? Og hvordan gør jeg det bedst muligt? Jeg ved godt det er meget individuelt, men er alligevel ikke helt sikker på, hvordan jeg skal gribe det an. Det skal siges at jeg har rigtig meget mælk til hende hver dag.

Og i den forbindelse. Er det min 400 ml hun skal have om dagen? Og hvordan er jeg sikker på, at hun får det, når hun får bryst?

Venligst fra A/M

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Slik

Vær altid opmærksom på hvad I selv spiser. Barnet lærer af at se på jer og det I gør. Jeres vaner omkring slik, vil således smitte af på jeres barn.

Nogle tilbyder kun slik til festlige lejligheder, andre har en fast ugentlig slikdag. Der er ingen grund til at tilbyde jeres barn slik hver dag.

Babyer har heller ikke behov for slik og interesserer sig måske ligeså gerne for et sundere alternativ, som en brødskorpe eller et dejligt frisk bær.

Ifølge...

Læs mere i Babylex

Barnevogn

Når I skal købe en barnevogn er det vigtigt at I gør jer klart, hvad vognen hovedsageligt skal bruges til.

Skal den mest stå på altanen, eller skal den bruges til at gå lange ture med. Skal den kunne bæres op og ned ad trapper? Og skal den kunne være i bilens bagagerum?

Det er også vigtigt at tænke på årstiden. Både sommer, men især om vinteren, er det vigtigt at både kassen og kalechen er vandtæt. Om vinteren er det vigtigt, at både sider og bund er godt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Hvor er det altså fedt, at kunne skrive alle sine dumme og til tider overflødige spørgsmål her, og så få et godt og brugbart svar fra dig.

Venligst Susan, mor til Anna 13 måneder