Konstant utilfreds

15. august 2017

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Konstant utilfreds

Kære Helen.

Jeg skriver til dig igen da jeg er ved at være ret bekymret for vores søn.

Som du ved fra mine tidligere breve så har det aldrig rigtig været nemt og vi har været udfordret på alle fronter. Fødslen var hård for os begge: han blev forsøgt med sugekop 3 gange men det endte med akut kejsersnit da han var meget stresset. Vi var indlagt en uge hvor han skreg uafbrudt og amningen kom op at køre. Efterfølgende fik vi konstateret kolik efter flere undersøgelser. Vi har haft ham til kiropraktor, zoneterapi, kranio sakral, fysioterapeut og han har sågar fået lagt dræn i øret. Men intet har hjulpet.

Han har altid være rigtig dårlig til at sove og han aldrig kunne finde ro i som egen krop. Han har altid ville være i bevægelse og vi kan idag ikke putte han uden at vugge ham (det ender med at han skriger uafbrudt hvis vi ikke vugger, også selvom vi har forsøgt at trappe langsomt ned med vugning).

Han kan have op til 25 opvågninger om natten, nogle gange hjælper en beroligende hånd på ham, andre gange skriger han helt vildt og må vugges i en halv time for at falde til ro.

Amningen har til tider været en kamp og nu også med fast føde er det en kamp. Han brokker sig altid når han spiser selvom vi har fulgt diverse råd fra vores sundhedsplejerske men intet har virket. Han er generelt meget utilfreds og har ikke så let ...

Annonce

... til smil som andre børn i hans alder. Han er ekstremt nysgerrig og der skal ske noget nyt hele tiden. Der er ikke noget der er godt nok i ret lang tid af gangen og sådan har det altid været med ham. Hvilket kan være meget opslidende. Motorisk er han rigtig godt med. Han kravler ikke endnu men kryber omkring og så er han god til at gå med en hjælpende hånd.

Han er ekstremt stædig og viljestærk og kan virkelig blive sur hvis han ikke får sin vilje.
Han reagerer ikke altid positivt på kærtegn og nærhed og hader at blive hold eller spændt fast. F.eks. Skriger han altid i autostolen.

Vi har tænkt meget på om han er high need/signal stærk men efter at hvor læst en del om det tror vi det ikke. Han er i hvert fald ikke sensitiv og når vi har været på ferie er han faldet til med det samme.

Jeg ved at hans alder kan være svær men vores problemer har altid været de samme, men jeg føler de bliver mere intense jo ældre han er blevet. Det bekymrer mig at han altid er utilfreds og ikke særlig glad og at der skal ske noget nyt hele tiden. Han virker meget anderledes end de andre babyer i feks mødregrupperne vi er med i. Selvom jeg ved at børn er forskellige så bekymrer det mig. På det seneste er jeg begyndt at spekulere på om der kan være noget psykisk med ham?

Hvad er dine tanker omkring dette?

Kærlig hilsen
En bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Ruskevold

Nogle gange sker det, at man i overskrifter kan læse om børn, der er blevet rusket af deres forældre. Men lige meget, hvor meget eller hvor længe et barn græder eller skriger, så må man aldrig slå eller ruske sit barn.

Et spædbarn der ruskes kan få blødninger i hjernen, som kan medføre hjerneskade eller død.

Kommer du i en situation, hvor du kan mærke at du ikke kan klare barnets gråd og hvor du kan risikere at gøre dit barn ondt, så læg barnet i seng, lift eller...

Læs mere i Babylex

Forkælelse - forkælede børn

Små børn kan kun fortælle dig, at de har brug for din hjælp ved at græde. Et lille barn kan ikke på anden måde give udtryk for, at det har behov for at blive taget op, blive skiftet, få mad, blive pludret med, krammet osv.

Derfor skal du altid reagere, når det lille barn græder. Det er en skrøne, at børn udvikler deres lunger, ved at få lov til at græde. Og det er heller ikke korrekt, at man forkæler et barn ved at reagere på dets gråd, tværtimod.

Små børn kan ikke...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for dit tip om "drilleblæren" og "drillenumsen". Det var lige i øjet!

Pludselig blev af-med-ble et projekt, som vores datter kunne forholde sig til og føle sig som en del af. Lige fra den håbefulde: "Vi skal nok få krammet på den drilleblære, ikk?" til den lettere truende: "Jeg har sagt til drillenumsen, at hvis den ikke opfører sig ordenligt, så ringer jeg til politiet, også kommer den i fængsel".

Så nu er hun uden ble (om dagen) og siger fint til selv og overholder de faste toilettider - om morgenen og aftenen og efter måltider - uden (ret meget) brok.

Tak for hjælpen. Det er stor lettelse for os ikke at skulle skændes med hende om den åndssvage ble.

Venlig hilsen

Helt Utrolig Lettet