Brev:
Dagsplan - mad og lure
8. december 2016
Alder:
6 mdr.
Dagsplan - mad og lure
Kære Helen
Lillesøster er nu blevet 6 måneder og jeg har i den forbindelse nogen spørgsmål.
Hun har lige nu følgende rytme:
Vågner kl. 6: Får tilbudt flaske - spiser 120 ml
Kl. 7.15-7.30: får mild havregrød og spiser 1,5 dl og vand af kop
Kører storesøster i børnehave
Kl. 9: tilbudt flaske - spiser 120 ml
Sover formiddagslur på 1,5 time op til 1 time og 45 min
Kl. 11.30-12: tilbudt grød eller grøntsagsmos - vil helst kun spise grød og kan så spise 1-1,5 dl
Kl. 13.30-14: tilbudt flaske spiser 120 ml
Puttes til lur og sover højst 1,5 time
Kl. 16.30: tilbudt flaske og spiser 120-150 ml
Forsøger at ligge til en lur mere men hun er ikke træt før måske kl. 18 og det synes vi bare er så sent men hun kan ikke holde til nat.
Kl. 18: grøntsagsmos som hun ikke er særlig interesseret i
Kl. 19.30: flaske til natten og spiser måske 150-180 ml.
Puttes til natten kl. 20-20.30 og sover uden mælk der
Nu er begyndt at tage mindre af flaskerne og sige fra. Får hun nok mælk?
Jeg føler lidt at jeg skal bruge meget energi på at få mos i hende. Grød går det bedre med. Er nervøs for at presse hende.
Har du nogen forslag til hvordan jeg får hende til at spise grøntsagsmos? Har prøvet meget forskelligt.
Hun er generelt meget utilfreds i øjeblikket. Sker der noget særligt med udviklingen?
Hun er jo en stor pige på knap 11 kg.
Jeg synes ikke helt det fungere med lurene ud på eftermiddagen. Ville gerne at hun kunne tage en længere lur der. Hun er generelt utilfreds fra hun kommer op fra 2. lur til hun bliver puttet om aftenen og det er altså hårdt når vi også har storesøster.
Håber du kan hjælpe os lidt.