Svar: Hjemmelavet grød i microovn
13. april 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Lone
Du kan lave havregrød i mikrobølgeovn, men hvorvidt du også kan lave andre grødtyper må komme an på en prøve.
Havregrød laver du ved at tage en lille portion gryn, hælde vand fra den kolde hane på, så grynene lige er dækket. Give det et par minutter på max effekt i mikroovnen, tage skålen ud, komme en smørklat i, piske det med en gaffel og lidt mælk til konsistensen er god.
Umiddelbart tænker jeg at du også kan forsøge samme princip med risgrød og majsgrød. Altså tage lidt rismel eller majsmel, blande det med vand og lade det koge op i mikrobølgeovnen, tage det ud, komme fedtstof i og mælk ...
De industrielle produkter kan forøvrigt ofte laves i mikrobølgeovn.
Fortæl mig om det virker, så kan andre mødre få glæde af dette råd:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske