Svar: Kan jeg blive højere? - 18 år
2. juni 2003
Alder:
18 år
Hej med dig,
Du bliver, som du selv skriver, nok nødt til at leve med det. Da du er blevet 18 år er du sandsynligvis færdig med at vokse og der vil derfor ikke længere være effekt af at give væksthormon. Der findes dog læger, som er specialister inden for dette område og jeg vil foreslå dig, at du kontakter din læge med henblik på at få en henvisning, hvis du ønsker det.
Når dette er sagt, så synes jeg du skal prøve at acceptere og være glad for din højde. Der er faktisk mange piger, som synes at mænd på din højde er attraktive og sexede, også selvom de er højere selv. I øvrigt findes der masser af piger som er lavere end dig eller på din højde.
Jeg vil foreslå dig, at du spiser sundt og begynder at dyrke en sportsgren, som kan give dig fyldigere muskler. På den måde kan du undgå at virke spinkel og du vil også få en bedre holdning og større selvtillid. Kunne sportsgrene som svømning, cykling eller roning måske være noget for dig?
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske