Svar: Kæresten vil ikke have barn endnu
10. juli 2004
Alder:
16 år
Kære du
Nej du har fuldstændig ret,- du kan ikke tvinge din kæreste og det kommer der heller ikke noget godt ud af. Og jeg vil også lige sige at hvis du overvejer at snyde ham og glemme p-pillerne eller lignende, så drop det, I skal være to om at tage beslutningen om at få et barn.
Jeg kan godt forstå din drøm og det er fantastisk at to mennesker som elsker hinanden højt kan lave et lille væsen i fællesskab. Indtilvidere må du dog nøjes med at fantasere om, hvordan sådan en lille en ser ud, hvad køn det bliver osv.
Jeg synes det er rigtig dejligt at du har en kæreste som bekræfter dig i at han også gerne vil have børn med dig, som fortæller dig, at hvis det skulle ske, så ville han også tage det ansvar, men samtidg siger han at det er fortidligt og du er for ung.
Jeg tror godt at I vil kunne klare det, hvis det skulle ske nu, men der er mange andre ting, som I skal opleve sammen. Hvad med ringforlovelse og bryllup, romantiske rejser og middage i stearinlysets skær? Der er en masse romantik og drømme der, som du skal opleve først,- barnet kommer derefter.
Jeg vil ikke komme med en masse formaninger om at du skal få dig en uddannelse først osv. for det har du sikkert hørt før. Jeg vil bare sige at du nok skal få dit barn, men tiden skal også være med jer og være med jer begge og du er stadig meget ung. Nyd din kæreste, oplev verden sammen med ham, kærligheden, livet. Jo mere I oplever sammen, jo tættere I kommer hinanden, jo mere parate vil I også være til at få et lille barn sammen, når den tid kommer.
Jeg ønsker dig held og lykke de næste mange år frem.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske