Svar: Kæresten vil ikke have barn endnu

10. juli 2004

Kategori:
Alder:
16 år

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Unge.

Kære du

Nej du har fuldstændig ret,- du kan ikke tvinge din kæreste og det kommer der heller ikke noget godt ud af. Og jeg vil også lige sige at hvis du overvejer at snyde ham og glemme p-pillerne eller lignende, så drop det, I skal være to om at tage beslutningen om at få et barn.

Jeg kan godt forstå din drøm og det er fantastisk at to mennesker som elsker hinanden højt kan lave et lille væsen i fællesskab. Indtilvidere må du dog nøjes med at fantasere om, hvordan sådan en lille en ser ud, hvad køn det bliver osv.

Jeg synes det er rigtig dejligt at du har en kæreste som bekræfter dig i at han også gerne vil have børn med dig, som fortæller dig, at hvis det skulle ske, så ville han også tage det ansvar, men samtidg siger han at det er fortidligt og du er for ung.

Jeg tror ...

Annonce

... godt at I vil kunne klare det, hvis det skulle ske nu, men der er mange andre ting, som I skal opleve sammen. Hvad med ringforlovelse og bryllup, romantiske rejser og middage i stearinlysets skær? Der er en masse romantik og drømme der, som du skal opleve først,- barnet kommer derefter.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ HELENS BOG: "Helens bog om dit barns udvikling" - fra tilfreds baby til glad tumling

Jeg vil ikke komme med en masse formaninger om at du skal få dig en uddannelse først osv. for det har du sikkert hørt før. Jeg vil bare sige at du nok skal få dit barn, men tiden skal også være med jer og være med jer begge og du er stadig meget ung. Nyd din kæreste, oplev verden sammen med ham, kærligheden, livet. Jo mere I oplever sammen, jo tættere I kommer hinanden, jo mere parate vil I også være til at få et lille barn sammen, når den tid kommer.

Jeg ønsker dig held og lykke de næste mange år frem.

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Annonce

Viden om børn:

Astma

Børn med astma trækker ikke vejret på samme måde som vi andre. Når man har astma, så snører luftvejene sig sammen, passagen for luft ind og ud af lungerne bliver mindre og barnet har derfor svært ved at trække vejret.

Astma er det man kan kalde for en lungesygdom og børn med astma vil ofte have anfald, hvor de tydeligt har problemer med vejrtrækningen. Under et astmaanfald vil barnet få en hvæsende, pibende vejrtrækning, kvælningsfornemmelse, vedvarende hoste og nogle gange også...

Læs mere i Babylex

Diarré

Det er normalt at et barn der kun får brystmælk at have tynd afføring. Men hvis barnet ikke bliver ammet mere og pludselig får vandtynd afføring, skal du være opmærksom.

Diarré kan være tegn på infektion forskellige steder i kroppen og det kan derfor være en god idé at måle barnets temperatur. Du skal være opmærksom på at barnet skal have ekstra væske og hvis diarréen ikke forsvinder hurtigt igen skal du søge læge. Hvis barnet virker sløvt eller der er blod eller slim i...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre